اختصاصی نصر/

چرا کرونا ضعیف کش است؟ / رابطه ترس و ابتلا به کویید 19

1399/08/26 - 09:02 - کد خبر: 31952
ژنتیک و کرونا

نصر: آنچه انسان بدان می اندیشد، حس می کند و باور دارد، حالت ژنتیک و ترکیب شیمیایی بدن اش را لحظه به لحظه تغییر می دهد که می تواند با تنظیم حالت ژن خویش، در مسیر بالاترین حد سلامت ممکن پیش برود.

طبق گفته متخصصان مربوطه علت ابتلا به ویروس کرونا، چسبیدن غشای بیرونی ویروس مذکور به غشای بیرونی سلول های میزبان، باعث به وجود آمدن آبشاری از تغییرات در درون سلول و به تبع آن تغییر بیان ژن در درون سلول و ظهور علائم بیماری می شود.
اما به نقل از کتاب "اعجوبه ای در ژن های شما" نوشته پروفسور "داوسان چرچ"، مولکول های پروتئینی در هر دو طرف غشای سلول وجود دارند. پروتئین های سطوح بیرونی سلول پذیرای نیروهای خارجی، از جمله تغییرات زیست شیمیایی در بدن هستند که حاصل انواع مختلف افکار و عواطف است. این گیرندگان بیرونی به نوبت، پروتئین های درونی را تحت تاثیر قرار می دهند و جهت مولکولی آن ها را عوض می کنند که موجب باز شدن روکش پروتئینی اطراف DNA (ماده ژنتیکی) می شود.
 تحقیق پروفسور "بروس لپتون"، متخصص DNA در دانشکده پزشکی استانفورد، فاش ساخت که به رغم عملکرد غشای سلول، رفتار، فیزیولوژی سلول را کنترل و ژن ها  ا به فعالیت وامی دارد یا خاموش می کند که حکایت از علم اپی ژنتیک داشت.
 احتمال دارد دو نفر رشته ژنتیکی مشابهی برای ابتلا به بیماری خاصی داشته باشند که در سلول های آنان رمزگذاری شده است، باور یکی از آنان علائمی را به وجود می آورد که پوشش پروتئین اطراف DNA را باز کرده و اجازه فعالیت آن ژن را می دهد، در حالی که به باور آن دیگری چنین اتفاقی روی نمی دهد؛ که نشان از تاثیرگذاری عمیق اعتقاد و باورهای انسان، بر ظهور ژن هایش دارد.
در همین راستا، انبوهی از عوامل بیرونی مشخص می کند که کدام ژن ها بروز می کنند؛ آنچه انسان بدان می اندیشد، حس می کند و باور دارد، حالت ژنتیک و ترکیب شیمیایی بدن اش را لحظه به لحظه تغییر می دهد و وقتی متوجه می شود احساس و افکار در هر لحظه ای طراحی و هدایت اپی ژنتیک وی بر سلول هایش را بر عهده دارد، می تواند با تنظیم حالت ژن خویش در مسیر بالاترین حد سلامت ممکن پیش برود.
باید به مفهوم این حقیقت توجه کنیم که محیط عاطفی و روانی ای که خود در مقام شخص به وجود می آوریم، یکی از مهم ترین تاثیرات در روشن و خاموش کردن ژن ها در سلول هایمان را دارد؛ چرا که DNA انسان می تواند با افکار و احساسات وی دوباره شکل بگیرد.
آنچه که در مورد هولناکی ویروس کرونا گفته می شود و اینکه شاهد هستیم بعضی از انسان ها با وحشت و ترس از ویروس مذکور، علی رغم رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و دوری از اجتماع، همچنان به این بیماری مبتلا می شوند، همه و همه نشان از تاثیر عمیق باورهای انسان بر سلول ها و حالت ژنتیکی وی دارد.
که می تواند با تغییر نگرش و باورهای خود و عدم ترس از ویروس مذکور، ژن های خود را طوری تنظیم کند که در صورت ورود انبوهی از ویروس هم، چه کرونا و چه ویروس های دیگر، به بدن، ژن های هدف طوری بیان شوند و فعالیت کنند که انگار هیچ ویروسی وارد بدن نشده است و اینگونه می شود که فرد در سلامت کامل به سر ببرد.
در پایان ذکر این نکته حائز اهمیت است که این پزشکان، بیمارستان ها، متخصصان طب سوزنی و سایر متخصصان سلامت نیستند که مسئولیت سلامتی ما را بر عهده دارند، بلکه سلامت از خود ما آغاز می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار