دادستان عمومی و انقلاب اهر اعلام کرد:

تعطیلی کافه خانه ها، سفره خانه های سنتی /تشکیل پرونده برای برگزار کنندگان عروسی

1399/08/25 - 11:37 - کد خبر: 31879
ویروس کرونا

نصر: رحیم عبدالهی درگفتگویی اعلام کرد به جهت وضعیت حاد کرونایی و در جهت جلو گیری از شیوع این بیماری، اکیپ های ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا متشکل نمایندگان دادستانی، فرمانداری، نیروی انتظامی، بهداشت، صمت، با حضور در واحدها تذکرات لازم جهت تعطیلی انجام، که در صورت تخطی از تعطیلی با دستور قضایی پلمپ می شوند.

به گزارش نصر، وی همچنین از ممنوعیت چاپ اعلامیه جهت تشییع و تدفین  متوفیان و چاپ کارت عروسی از سوی چاپخانه ها خبر داد وتاکید کرد هر گونه تجمع در تشییع جنازه ها ممنوع بوده وفقط بستگان درجه می توانند در مراسم تشییع و تدفین شرکت کنند.
این مقام قضایی شهرستان اهر همچنین افزود از طریق بخشداریها با شوراهای روستایی و دهیاران نیز هماهنگی لازم انجام شده که از برگزاری هرگونه تجمع در قالب عروسی و مجلس متوفیان جلو گیری کنند و خاطیان را به ستاد کرونا گزارش نمایند تا با ناقضان و تخطی کنندگان به سلامت مردم برخورد شوند.
دادستان عمومی و انقلاب اهر از تشکیل پرونده قضایی به دو خانواده در روستاهای اهر که اقدام به برگزاری مراسم عروسی نموده بودند خبر داد.
عبدالهی همچنین افزود  روسای دو بانک شهرستان که علیرغم تذکرات لازم ، تمهیدات و اقدامات عملی جهت رعایت پروتکلهای بهداشتی در محل بانک انجام نداده بودند پرونده قضایی تشکیل شده است.
وی در پایان سلامت و امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود و با هرگونه نا امنی در به مخاطره انداختن امنیت و اخلال در نظم عمومی و بهداشت و سلامت شهروندان برخورد جدی می شود و در این راستا با هیچ کسی تعارفی نداریم.
انتهای پیام/

پژوهشیار