امیر حاتمی در دیدار وزیر دفاع عراق:

آمریکا دنبال ناامن‌سازی طولانی مدت منطقه است

1399/08/24 - 17:13 - کد خبر: 31841
امیر حاتمی

نصر: وزیر دفاع گفت: رفتارهای قدرت های بزرگ و در راس آنها شیطان بزرگ آمریکا نشان داد طرح های طولانی مدتی را برای نا امن سازی منطقه طراحی کرده اند.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با جمعه عناد سعدون وزیر دفاع جمهوری عراق با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محور مقاومت بویژه شهیدان سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی وشهید ابومهدی المهندس اظهار داشت: این دو فرمانده حق بزرگی بر گردن ملت‌های ایران و عراق و منطقه و بشریت دارند و رزمندگان محور مقاومت و ملت‌های ایران و عراق از خون قهرمانان خود نخواهند گذشت.
امیر حاتمی با بیان اینکه امروز عراق از امینت بهتری نسبت به گذشته برخوردار است گفت: از روند سیاسی و ثبات و امنیت عراق و تمامیت ارضی کشور برادر همسیه مان کماکان حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی گفت: در استقرار امنیت در منطقه همکاری‌های خوبی بین دو کشور ایران و عراق در جریان مبارزه با تروریسم برقرار بوده است و آن را الگوی مناسبی ارزیابی می کینیم و توسعه و آبادانی عراق را لازمه استقرار ثبات و امنیت در آن کشور می‌دانیم و برای مشارکت در بازسازی و توسعه عراق آماده ایم.
امیر حاتمی گفت: اراده سیاسی رهبران دو کشور ایران و عراق در بالاترین سطح برای تعمیق روابط گسترده وجود دارد.
وزیر دفاع تصریح کرد: نا امنی و بی ثباتی در منطقه محدود به سال‌ها و دهه‌های اخیر نبوده؛ بلکه این شرایط متاسفانه در سده‌های گذشته کمابیش بوده و همه ی آنها ناشی از دخالت بیگانگان و قدرت‌های استعمارگر و مستکبر بوده و امروز منطقه، شرایط بسیار حساس و دشواری را سپری می‌کند.
امیر حاتمی گفت: چنانچه مقاومت ملت، نیروهای مسلح و دولت عراق و سوریه در مقابل متجاوزین و تروریست‌های جنایتکار نبود چه بسا منطقه وضعیت نا معلوم و خطرناکی داشت.
وی گفت: رفتارهای قدرت‌های بزرگ و در راس آنها شیطان بزرگ آمریکا نشان داد طرح‌های طولانی مدتی را برای نا امن سازی منطقه طراحی کرده اند.
امیر حاتمی تصریح کرد: معتقدیم که کشورهای منطقه باید خود، امنیت منطقه را تامین و مدیریت کنند و تا زمانی که نیروهای فرامنطقه‌ای حضور و دخالت داشته باشند دستیابی به ثبات و صلح امکان پذیر نخواهد بود.
وزیر دفاع خاطرنشان ساخت: در این بین روندی که اخیراً شدت بیشتری به خود گرفته روابط پنهانی برخی دولت‌ها با رژیم صهیونیستی است آشکار شده است و آن را خیانت به تمام ملت‌های مسلمان می‌دانیم.
امیر حاتمی در ادامه گفت: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران با داشتن ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های فراوان که ماحصل تحریم‌های ظالمانه دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است این آمادگی را دارد تا برای تقویت قدرت دفاعی عراق، نیازمندی‌های نیروهای مسلح عراق راتامین و برآورده نماید.
جمعه عناد سعدون وزیر دفاع جمهوری عراق در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در ایران به عنوان کشور دوست، برادر و همسایه اظهار داشت: نخستین هدف ما در این سفر تحکیم و تقویت روابط دو کشور و هدف دیگر مان که با جمعی از فرماندهای عالی رتبه نیروهای مسلح عراق در ایران حضور پیدا کرده ایم آشنایی با دستاوردهای علمی و فناورانه جمهوری اسلامی ایران و کسب تجارب ارزنده در حوزه دفاعی است.
وی تصریح کرد: در تلاشیم در سایه تبادلات دو جانبه ایران و عراق توانمندی‌های نیروهای مسلح عراق برای مبارزه و نابودی تروریسمی که همچنان ریشه‌های آن در منطقه فعال هستند را تقویت کنیم و بر این اساس تا نابودی کامل آنها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.
جمعه عناد سعدون گفت: افتخار می‌کنیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن توانستیم داعش را در عراق شکست دهیم و ملت عراق هرگز کمک‌های مستشاری و تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران برای بیرون راندن و شکست داعش را فراموش نخواهند کرد و همواره قدردان جمهوری اسلامی ایران برای کمک و حمایت‌های بی دریغ برادرانه از ملت و دولت عراق هستیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار