مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی؛

رعایت الزامات پدافند غیرعامل در طرح‌های شهری ضروری است

1398/07/04 - 17:30 - کد خبر: 3182
مدیرکل پدافند

نصر: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرایی شدن دستورالعمل‌های ابلاغی در جهت کنترل، هدایت و نظارت بر طرح های جامع هادی، شهری و روستایی گفت: رعایت الزامات پدافند غیرعامل در طرح‌های شهری، آمایش سرزمینی و ایمن‌سازی شهرها و امنیت شهروندان ضروری است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدباقر آقایی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه راه و شهرسازی پدافند غیرعامل استان، با تبیین اهمیت پدافند غیرعامل و تشریح اجمالی آسیب ها و تهدیدات کنونی، افزود: تهدیدات را باید از جنبه ماهیتی و با در نظر گرفتن پیشرفت های علمی و فناوری مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با طراحی سناریو های مختلف، راهکارهای مقابله ای متناسب با آنها را پیشی بینی کرد.

وی با اشاره به دلاور مردی های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و دستاوردهای آن، افزود: دفاع مقدس همچنان ادامه دارد و ما باید با استفاده از تجربیات این دوران، در دفاع مقدس سایبری، اقتصادی، زیستی و شیمیایی نیز وارد میدان عمل شویم.

آقایی، به اجرایی کردن دستورالعمل های ابلاغی در جهت کنترل، هدایت و نظارت بر طرح های جامع هادی، شهری و روستایی اشاره کرد و رعایت الزامات پدافند غیرعامل در طرح های شهری، آمایش سرزمینی و ایمن سازی شهرها و امنیت شهروندان را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین با اشاره به گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل گفت: این هفته یک فرصت جهت تبیین و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در بین جامعه هدف و اجرای الزامات مربوط است.

ابوالقاسم سلطانی، رئیس کارگروه تخصصی راه و شهرسازی پدافند غیرعامل استان نیز با اشاره به واقعه اخیر رانش کوه در منطقه باغمیشه تبریز، سیل، زلزله و وجود ناپایداری در ترانشه های پهنه شمالی تبریز را از جمله تهدیدات کلانشهر تبریز بیان کرد و اجرای الزامات پدافند غیرعامل در طرح ها و پروژه های عمرانی، اجرای دقیق آئین نامه های فنی و مهندسی و پایدار سازی محیط زیست و تربیت مشاور پدافند غیرعامل را خواستار شد.

انتهای پیام/

پژوهشیار