رییس فدراسیون کشتی؛

کشتی ورزش مقدسی است

1399/08/22 - 15:59 - کد خبر: 31745
علیرضا دبیر

نصر: رییس فدراسیون کشتی گفت: کشتی، ورزشی مقدس بوده و از قدمت چند هزار ساله برخوردار است که باید تقویت شود.

به گزاش نصر، علیرضا دبیر، روز پنجشنبه در مجمع عمومی و سالانه هیات کشتی زنجان که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، افزود: کشتی در ایران از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و باید از این فرصت ها در جهت رشد و توسعه این رشته ورزشی، استفاده بهتر و بیشتری کرد.
وی اظهار داشت: فضا و محیط سالن های کشتی برای فعالیت علاقه مندان به ورزش کشتی باید سالم باشد تا خانواده ها بتوانند با اطمینان خاطر بیشتری فرزندان خود را به سمت این رشته ورزشی پرطرفدار، بفرستند تا زیر نظر مربیان مجرب، آموزش دیده و تمرین کنند.
دبیر، با بیان اینکه کشتی ورزشی سخت است و در حقیقت با بسیاری از  رشته های ورزشی دیگر  قابل قیاس نیست، افزود: تجارب ارزشمند کشتی گیران تشک دیده و کارآزموده باید به سایر کشتی گیران انتقال داده شود تا مسیر برای رشد و قهرمان پروری، هموارتر شود.
وی تاکید کرد: به عنوان خادم کشتی، عقیده دارم این رشته ورزشی ایران باید به لحاظ کیفیت و کمیت ارتقا یابد و با پرورش قهرمانان ارزنده و صاحب نام در سطح آسیا و جهان، عنوان داری کرد.  
رییس فدر اسیون کشتی به ظرفیت ها و توانمندی های کشتی زنجان اشاره کرد و گفت: به کشتی زنجان باور دارم و قهرمان زیادی ازجمله محمدنادری، میثم نصیری، اکبر نصیری را تربیت و تحویل جامعه ورزش داده است که با حضور در میادین جهانی برای کشور فخرآفرینی کرده اند.
دبیر با بیان اینکه چارچوب ها در ورزش کشتی باید به دقت رعایت شود، افزود: اکبر نصیری از داوران با صلابت، مقتدر و مجرب کشتی است که به دفعات با حضور در داوری مسابقات برون مرزی و قضاوت خوب خود توانسته است پرچم داوری زنجان را بالا نگه بدارد که باید از چنین ظرفیت هایی از جمله حسینیه اعظم در جهت رشد و توسعه این رشته ورزشی زنجان بهره لازم را برد.
وی با تاکید براینکه فدراسیون در حد وسع و توان خود از کشتی زنجان حمایت کرده و می کند، تصریح کرد: ذهنیتم به کشتی زنجان بسیار مثبت است و این استان از کشتی گیران، مربیان و داوران اخلاقمدار و بی حاشیه برخوردار است که این زمینه را برای رشد و توسعه هرچه بیشتر فراهم تر می کند.
دبیر افزود: کشتی زنجان ظرفیت های خوبی دارد که متاسفانه از این ظرفیت ها بیشتر مورد استفاده قرار نگرفته است و در گذشته در رشته های فرهنگی و آزاد، حرف برای گفتن داشت که حال باید آن را ساخت و به روزهای اوج بازگرداند.
وی اظهار داشت: کشتی زنجان با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های بالای خود می تواند ابتکار برگزاری مسابقات آذری زبان ها را پس از ریشه کن شدن کرونا کلید بزند که به حتم از سوی آذری زبان ها مورد استقبال نیز قرار می گیرد و فدراسیون نیز در حد توان از این کار حمایت خواهد کرد.   
دبیر تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در حمایت از ورزش کشتی در کنار هیات است و اعضای هیات کشتی نباید این فرصت را در جهت پیشبرد اهداف و امور به سادگی از دست بدهد. 
انتهای پیام/

پژوهشیار