فرماندار تبریز؛

مقابله با کرونا بدون همکاری شهروندان موفق نمی‌شود

1399/08/22 - 15:15 - کد خبر: 31742
بهروز مهدوی

نصر: فرماندار شهرستان تبریز گفت: طرح‌های مختلف مقابله با گسترش بیماری کرونا بدون همکاری و کمک شهروندان موفق نمی‌شود.

به گزارش نصر، بهروز مهدوی روز پنجشنبه در بازدید از اجرای رزمایش سلامت زیستی برای مقابله با بیماری کرونا در تبریز، افزود: با توجه به افزایش تلفات و مبتلایان کرونا، برای ریشه ‌کنی این ویروس نیازمند همیاری عمومی شهروندان هستیم تا حداقل فرصتی برای کمک به بیماران بستری و کادر درمان پیش بیاید.
وی ابراز امیدواری کرد آحاد مردم با از استفاده از ماسک، خانه ‌نشینی، رعایت فاصله اجتماعی و یا تعطیلی مغازه‌ها برای ریشه کنی ویروس منحوس کویید ۱۹ به کار بگیرند تا در آینده و با فرا رسیدن فصل سرما مشکلات چند برابر نشود.
مهدوی با قدردانی از تلاش های بسیج برای آگاه سازی و خدمات رسانی به مردم در زمینه مبارزه با کرونا، اظهار داشت: بسیج و سپاه همچون تمامی عرصه ها در عرصه سلامت و بهداشت نیز حضور چشمگیر و مؤثری داشته است و باید این حضور همچنان تداوم یابد.
وی با اشاره به نقش بزرگ بسیج در ریشه کنی سریع بیماری هایی چون فلج اطفال در ایران، ادامه داد: همه ما می دانیم موفقیت های اینچنین مرهون بسیج است و بسیار امیدواریم تا ویروس کرونا نیز با تلاش های سیستم بهداشتی و درمانی و بسیج هر چه سریع تر ریشه کن شود.
رییس ستاد مقابله با کرونای شهرستان تبریز گفت: در شرایط کرونایی نقش بسیج در حوزه آموزش و فرهنگ سازی، پیشگیری و کمک های مؤمنانه تأثیر قابل توجهی در کنترل کرونا و تبعات آن داشته است و باعث ثمربخش شدن زحمات کادر بهداشت و درمان می شود.
مهدوی با بیان اینکه قرارگاه های عملیاتی منطقه ای مبارزه با کرونا در مناطق ۱۰ گانه شهرداری تبریز راه اندازی شده است، اضافه کرد: این قرارگاه با عضویت شهرداری، شبکه بهداشت، بسیج، نیروی انتظامی و اتاق اصناف فعالیت خود را آغاز کرده اند.
وی سوق دادن سیاست های مقابله با کرونا در محلات را مهمترین عامل کاهش سرعت انتشار آن دانست و تاکید کرد: رویکردهای مقابله ای باید محله محور باشد و در کلانشهری مثل تبریز که بیش از ۴۵ درصد جمعیت آذربایجان شرقی را در خود جای داده است باید از توان مردمی محلات مختلف بهره برد.
مهدوی گفت: در این زمینه با توجه به تقسیم بندی تبریز به ۱۰ منطقه شهرداری می توان از ظرفیت شهرداری ها استفاده کرد و محلات مختلف را در قالب مناطق شهری برای مقابله با ویروس کرونا فعال کرد که در این زمینه هماهنگی و تعامل بین دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری و شهرداری ضروری است.
انتهای پیام/

پژوهشیار