مدیرعامل منطقه آزاد ارس؛

ارس امن‌ترین منطقه آزاد کشور در زمینه سرمایه‌گذاری است

1399/08/21 - 20:11 - کد خبر: 31685
محسن نریمان

نصر: مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: ارس در زمینه صنعت و سرمایه گذاری از امن‌ترین و موفق‌ترین مناطق آزاد کشور بوده و تراز تجاری مثبت ۴۲۵ میلیون دلاری در دوازده ماهه سال گذشته گواه آشکار بر این ادعا است.

به گزارش نصر، محسن نریمان روز چهارشنبه در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با صاحبان صنایع منطقه آزاد ارس، با اشاره به فعالیت شرکت های مختلف صنعتی، تولیدی و کشاورزی در این منطقه اظهار کرد: اکنون با استقبال خوب سرمایه گذاران ترکیه و جمهوری آذربایجان در ارس مواجه هستیم و فعالیت ۵۱۳ واحد صنعتی و کشاورزی در ارس در شرایط ناشی از تحریم ها و بیماری کرونا، و تاثیر این فعالیت ها و تلاش مسئولین در شاخص های صادرات، تولید، سرمایه گذاری و اشتغال، نمود واقعی تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه آزاد ارس است.
وی رونق تولید و صنعت و حمایت از سرمایه گذاران را از اولویت های اصلی ارس عنوان کرد و افزود: در سال گذشته افزون بر یکهزار و ۷۲۹ گواهی تولید برای شرکت های فعال منطقه آزاد ارس صادر شده است و تمام شرکت ها به رغم موانع پیش رو با جدیت به فعالیت خود ادامه می دهند و ضروری است تمامی مسوولین و دولت به منظور تسهیل مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی و توسعه چرخه اقتصادی کشور حمایت ویژه ای از بخش تولید و صنعت ارس داشته باشند.  
نریمان عمده ترین مشکلات فعالان اقتصادی را صدور بخش نامه ها و آئین نامه های مختلف، عدم تخصیص متناسب تامین مواد اولیه، اجرا نشدن کامل قانونی چگونگی اداره مناطق آزاد برشمرد و گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی ارس و پیگیری رفع موانع حمایت از آنان، ضمن حضور در ارس از برخی شرکت های مستقر در ارس بازدید کردند.
به گزارش ایرنا،  عدم تخصیص متناسب سهمیه مواد پتروشیمی، مشکلات مربوط به توقف صادرات محصولات تولیدی از گمرک، عدم تامین مواد اولیه تولید پارکت لمینت از داخل کشور و موانع رفع تعهدات ارزی مواد اولیه صنایع پتروشیمی از عمده ترین مواردی بود که از سوی صاحبان صنایع ارس مطرح و مقرر شد اعضای کمیسیون اقدامات لازم برای رفع آن را انجام دهند.
اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در سفر یک روزه خود به منطقه آزاد ارس از شرکت های مختلف تولیدی، تجاری و صنعتی بازدید کردند.
منطقه آزاد ارس با ۵۶ هزار هکتار وسعت به مرکزیت جلفا در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده است و با ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار