رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

دانشگاه‌ها تدابیر بهتری در خصوص آموزش در ایام کرونا بیندیشند

1399/08/21 - 10:51 - کد خبر: 31649
دانشگاه

نصر: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ضرورت دارد دانشگاه‌ها ضمن آسیب شناسی آموزش مجازی و حل مشکلات موجود در این زمینه تدابیر بهتری در خصوص آموزش در ایام کرونا بیندیشند.

به گزارش نصر، علیرضا منادی در جلسه بررسی مشکلات آموزشی دانشگاه‌های آذربایجان شرقی ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع دانشگاهیان، گفت: اکثر دانشگاه‌های استان مولود انقلاب هستند و درحالیکه قبل از انقلاب تنها یک دانشگاه فعال در استان وجود داشت، به برکت انقلاب اسلامی چندین دانشگاه وزین در استان فعلیت می‌کنند و بعنوان تابلوی انقلاب نشان دهنده فعالیت‌ها و موفقیت‌های کشور در حوزه علم و پژوهش هستند.
وی، کسب رتبه 14 در میان کشورهای جهان در حوزه علم و پژوهش را ثمره تلاش‌های صادقانه دانشگاهیان برشمرد و افزود: فعالیت‌های دانشگاهیان با وجود شرایط تحریمی سخت، افتخار و امیدواری را در جامعه ایجاد کرده است و اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس که اکثرا از قشر دانشگاهی هستند، آماده‌ی همکاری و حمایت کامل از دانشگاه‌ها در راستای رشد علم و دانش در کشور هستند.
منادی با اشاره به برخی از مصوبات و تصمیم گیری‌های انجام شده در کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس از قبیل طرح جهش تولید دانش بنیان و پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد در رشته‌های کم رقابت در شرایط کرونا، گفت: این طرح‌ها در صورت نهایی شدن و تصویب در صحن علنی مجلس می‌توانند کمک شایانی به دانشگاه‌ها کنند.
وی، جذب دانشجوی خارجی، جذب حمایت ایرانیان مقیم خارج از کشور اعم از استاد و دانشجو، ایجاد مراکز دانش بنیان را ازمهم‌ترین راهکارهای دانشگاه‌ها برای حل مشکلات برشمرد و افزود: اعتبارات زیادی از طرف دولت، مجلس و صندوق نوآوری و شکوفائی در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تخصیص یافته که لازم است دانشگاه‌ها ضمن نظارت بر امور آموزشی اساتید و دانشجویان، میزان خروجی دانشگاه‌ها از محل فعالیت‌های دانش بنیان و فناورانه را افزایش داده و از اعتبارات بیشتری بهره‌مند شوند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، عضو هیئت رئیسه مجلس و کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت‌های این کمسیون در عرصه‌های مختلف به خصوص طرح جهش تولید دانش بنیان از روسای دانشگاه‌ها درخواست کرد با ارائه راهکار، تشریک مساعی و بهره‌مندی از تجربه‌های مثبت همدیگر زمینه را برای گسترش فعالیت‌های دانش بنیان در دانشگاه‌های استان فراهم کنند.
محمد علی کی نژاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در ادامه در خصوص مسائل بورسیه و طرح آمایش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، لزوم تغییر تفکر و نگاه به آموزش عالی و ایجاد اعتماد به دانشگاه‌ها، گسترش فعالیت‌های جذب دانشجوی خارجی در دانشگاههای استان نکاتی را بیان کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار