استاندار اردبیل؛

۱۰۵ میلیارد تومان برای اشتغالزایی در استان اردبیل اختصاص یافت

1399/08/20 - 23:00 - کد خبر: 31619
جلسه

نصر: استاندار اردبیل از تصویب ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای ۶۵ طرح در معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو در حاشیه نشست با معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ۲۰ میلیارد تومان از این اعتبار جهت اعطای تسهیلات به پنج طرح اشتغال روستایی مصوب در روستاهای قره قوچ، موران، روح‌کندی، نی احمدبیگ و موران از محل اعتبارات سهم متمرکز اشتغال روستایی از جمله این تسهیلات است.
وی بیان کرد: این تسهیلات در رسته فعالیت‌های اولویت‌دار و تکمیل کننده زنجیره ارزش گردشگری، بومگردی و اقامتی، پوشاک، صنایع غذایی تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، صنایع دستی، گلیم و فرش‌بافی متمرکز، کشت و فرآوری گیاهان دارویی، ساخت ماشین الات و ادوات کشاورزی، خدمات بهداشتی و درمانی، تولید گوشت به استان اختصاص یافت.
استاندار اردبیل گفت: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیز از محل مرحله پنجم اشتغال روستایی جهت پرداخت به ۲۵ طرح اشتغال روستایی در شهرستان‌های بیله سوار، پارس‌آباد، خلخال، گرمی، مشگین‌شهر و کوثر اختصاص یافت.
بهنامجو افزود: این تسهیلات در رسته‌های گردشگری، بومگردی و اقامتی، پوشاک، صنایع غذایی تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، صنایع دستی، گلیم و فرش بافی متمرکز، کشت و فرآوری گیاهان دارویی، ساخت ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، خدمات بهداشتی و درمانی و تولید گوشت از طریق صندوق کارآفرینی امید اختصاص می‌یابد.
وی اظهارداشت: بر اساس هماهنگی انجام گرفته پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۳ طرح و واحد از طریق صندوق کارآفرینی امید در قالب تفاهم‌نامه مشترک معاونت توسعه کارآفرینی با معاونت تعاون نیز مصوب شده است.
 استاندار اردبیل بیان کرد: پرداخت ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات نیز به ۲ طرح اشتغالزایی بزرگ شرکت تعاونی تولید پوشاک ارشق و آفات قزل‌لیان شیمی روستای کلخوران به صورت ویژه مصوب شد.
بهنامجو  تسهیل فرایند و حل مشکلات پرداخت تسهیلات متمم و سرمایه در گردش به طرح‌های اشتغال روستایی نیمه‌تمام و افزایش دوران مشارکت مدنی و امهال اقساط طرح‌های اشتغال روستایی به جهت شیوع ویروس کرونا را از دیگر مصوبات این جلسه ذکر کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار