معاون قرارگاه سازمان پدافند غیرعامل کشور:

مرزهای استان اردبیل در امنیت کامل قرار دارد

1399/08/19 - 12:32 - کد خبر: 31501
امنیت

نصر: معاون قرارگاه پرتویی سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه مرزهای استان اردبیل در امنیت کامل قرار دارد، گفت: حضور نیروهای نظامی و مرزبانی در این مرزها تقویت شده و موضع ما در رابطه با جنگ آذربایجان و ارمنستان نیز کاملا مشخص بوده و در این رابطه هیچگونه نگرانی متوجه مردم و منطقه نمی‌باشد.

به گزارش نصر، مسعود  عبدالله‌زاده روز دوشنبه در جلسه پدافند غیرعامل استان اردبیل اظهارداشت: ایجاد امنیت و آرامش در مرزهای شمال استان جزو اولویت‌های اصلی ماست و پیشگیری و چگونگی برخورد با خطرات احتمالی باید آموزش داده شود تا از گزند هر گونه آسیب احتمالی در این محدوده در امان باشیم.
وی با بیان اینکه با تشکیل قرارگاه پدافند غیرعامل وظایف دستگاه‌ها و کمیته‌ها در استان مشخص می‌شود، افزود:  ۱۰ کمیته تخصصی با مشارکت دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف معین شده و وظایف و منشور این کارگروه‌ها بصورت شفاف مشخص شده است.
عبدالله زاده گفت: قرارگاه پدافند غیرعامل در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود و اعتبار لازم نیز جهت تجهیز این قرارگاه باید تخصیص داده شود.
بهروز ندایی معاون سیاسی ، امنیتی استاندار اردبیل نیز در این جلسه گفت: مشکل هماهنگی چارت تشکیلاتی پدافند غیرعامل در استان‌ها هنوز مرتفع نشده و وظایف دستگاه‌ها مشخص و تعریف شده نیست.
وی با بیان اینکه این سیستم با نواقصی همچون چارت سازمانی مواجه است، تشریح کرد: باید با بررسی‌های لازم این سیستم بصورت سیستماتیک و با رویه یکپارچه به تناسب مرکز کشور دارای امکانات و تجهیزات مدرن باشد و از یک قانون واحد تبعیت کند.
او افزود: استان اردبیل آمادگی لازم را برای هر گونه خطرات احتمالی دارد و در رابطه با مناقشات کشورهای همسایه شمالی نیز تدابیر لازم برای هرگونه خطرات پدافند غیرعامل اندیشیده شده است.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه در رابطه با شرایط بحرانی و خطرات احتمالی تدابیر لازم پدافند غیرعامل استان اندیشیده شده است، گفت: گرچه آب کشاورزی و آب شرب ۳۰۰ هزار نفر در شمال استان و محدوده میل مغان جز دغدغه‌های مسوولان بود اما این موضوع  بخوبی مدیریت شد و نگرانی در این رابطه وجود ندارد. 
وی با بیان وجود نیروگاه هسته‌ای کشور ارمنستان در نزدیکی مرز ایران و مطالبی درباره ورود پساب آلوده به رودخانه ارس اظهارداشت: با پیگیری‌های انجام شده این ادعا رد شده و هیچ گونه آلودگی در رودخانه ارس وجود ندارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار