خبر/

اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت های توقیف شده در آذربایجان شرقی

1399/08/18 - 14:02 - کد خبر: 31429
موتور سیکلت

نصر: رئیس پلیس راهور استان از ترخیص موتور سیکلت های توقیفی و رسوبی از پارکینگ ها خبر داد و گفت : امکان تقسط جرایم این موتورسیکلت های توقیفی فراهم شده است.

به گزارش نصر، سرهنگ" یونس منفرد " اظهار داشت: برای جلوگیری از انباشت موتورسیکلت های توقیفی و رسوبی در پارکینگ ها طرح تسیهل ترخیص  این موتور سیکلت ها اجرا و  تسهیلاتی را برای ترخیص  در نظر گرفته شده  و  ارائه این تسهیلات از امروز 18 آبان آغاز و تا ۱۷ دی ماه به مدت دو ماه  ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اجرای این طرح در سطح استان همزمان با سراسر کشور خاطر نشان کرد: همه  موتورسیکلت ها ی توقیفی در پارکینگ ها به شرط آنکه دارای دستور قضائی نباشند شامل این طرح می شوند.
سرهنگ "منفرد"با بیان اینکه بر این اساس موتورسیکلت های رسوبی که از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۸ توقیف شده باشند شامل این طرح می شوند گفت: مالکان یا متصرفان این موتورسیکلت ها (یعنی کسانی که مالک موتورسیکلت نبوده اما به شکل قانونی در حال استفاده از موتورسیکلت ها بوده اند)  برای ترخیص به دفاتر پلیس +10 مراجعه و مدارک لازم را ارائه دهند.
رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه راستی آزمایی مدارک در پارکینگ ها انجام خواهد پذیرفت، گفت : بر اساس این طرح ترخیص موتور سیکلت ها برابر نرخ های مصوب سال ۹۴ هیئت دولت انجام می شود.
بخشش دو برابری جریمه ها و امکان قسط بندی
سرهنگ "منفرد" تصریح کرد: بر اساس این طرح جریمه دو برابری موتورسیکلت های توقیفی و رسوبی بخشیده شده و امکان تقسیط جرایم برای مالکان یا متصرفان موتورسیکلت ها فراهم شده است.
وی با بیان اینکه  در این طرح فقط اصل جریمه پرداخت می شود، گفت :  در این طرح افراد می توانند برای پرداخت جریمه  از شیوه پرداخت اقساطی یکساله استفاده کنند .
رئس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر مالکان یا متصرفان موتورسیکلت ها از این طرح دو ماهه استفاده نکرده و نسبت به ترخیص اقدام نکنند به منزله موتورهای بلاصاحب محسوب شده و موتور سیکلت ها ، فروخته شده و مبلغ آن طی 6 ماه قابل عودت به مالک خواهد بود و پس از آن به نفع بیت المال هزینه خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار