مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در گفت و گو با نصر خبر داد:

احداث رینگ دوم کلانشهر تبریز/ واگذاری چهار هزار واحد مسکن ملی در آذربایجان شرقی

1399/08/18 - 09:13 - کد خبر: 31379
ابوالقاسم سلطانی

نصر: مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از ایجاد رینگ دوم کلانشهر تبریز خبر داد و گفت: رینگ دوم تبریز در قالب قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه خواهد بود.

به گزارش نصر، "ابولقاسم سلطانی"، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاران نصر، با بیان اینکه اتوبان شهید کسائی تبریز به صد در صد اشباع خود رسیده است و نیاز اساسی به رینگ دوم داریم، خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر وزارت راه و شهرسازی، اجازه تصویب هیچ پروژه ای را نمی دهد مگر آنکه پروژه مشارکت 70 درصدی داشته باشد.
وی افزود: بر این اساس و به خاطر نیاز مبرم کلانشهر تبریز به رینگ دوم، کریدور آزادراه تبریز-ارومیه را تغییر موقعیت داده و به جای وصل کردن آن به کمربند غربی تبریز، به اتوبان پیامبر اعظم(ص) وصل کردیم تا بدون افزایش طول، برای کلانشهر تبریز کمربندی دوم ایجاد شود.
سلطانی ادامه داد: رینگ دوم تبریز در قالب قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه خواهد بود که برخی ها مدعی هستند، رینگ دوم باعث افزایش ترافیک در آزادراه تبریز - مرند - بازرگان خواهد شد.
 
واگذاری چهار هزار واحد مسکن ملی
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی سهمیه استان از طرح مسکن ملی را 40 هزار واحد عنوان کرد و اذعان داشت: بالغ بر 17 هزار واحد آن سهمیه شهر جدید سهند، 18 هزار و 200 واحد آن سهمیه شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت (تبریز، مراغه، اهر، مرند) و پنج هزار واحد آن متعلق به شهرهایی با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر جمعیت (شامل 60 شهر) می باشد.
وی از واگذاری چهار هزار واحد مسکن ملی به متقاضیان خبر داد و تصریح کرد: 54  هزار و 148 نفر در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده اند که از این تعداد، 26 هزار و 520 نفر واجد شرایط شناخته شده و هفت هزار و 168 نفر نیز تایید نهایی شده اند.
سلطانی ادامه داد: از هفت هزار و 168 نفر که تایید نهایی شده اند، سه هزار و 758 نفر، توانسته اند مبلغ 40 میلیون تومان را واریز نمایند و دو هزار و 540 نفر از آنان نیز می دانند پروژه هایشان در چه مرحله ای است.
وی بزرگترین مشکل طرح مسکن ملی را کمبود زمین برای احداث آن داست و خاطرنشان کرد: برای طرح مذکور، 200 هکتار زمین مورد نیاز بود که تا الان بالغ بر 80 درصدآن تامین شده است.
سلطانی افزود: به دلیل کمبود زمین، مجبور به افزایش سهمیه شهر جدید سهند در طرح مذکور شدیم که بر این اساس، برای جلوگیری از ایجاد حاشیه نشینی، قاز پنج را نیز اضافه کردیم.
وی در ادامه میزان بهره مندی جمعیت روستایی از راه های آسفالت شده را بالای 95 درصد عنوان کرد و اذعان داشت: 70 درصد روستاهای آذربایجان شرقی دارای راه آسفالت شده هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار