خبر/

نگرانی پوتین و ماکرون درباره حضور تندروهای خاورمیانه در قره‌باغ

1399/08/17 - 21:43 - کد خبر: 31370
مکرون و پوتین

نصر: روسای جمهوری روسیه و فرانسه نسبت به ورود افراد مسلح از خاورمیانه به نزاع ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌باغ ابراز نگرانی کردند.

به گزارش نصر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه نسبت به حضور افراد مسلح خاورمیانه در نزاع قره‌باغ ابراز نگرانی کرده و به بررسی آخرین تحولات این منطقه پرداختند. براساس بیانیه کرملین،‌ این تماس به ابتکار عمل طرف فرانسوی انجام گرفته بود.
این دو به دلیل ادامه درگیری‌های گسترده در منطقه قره‌باغ و یورش تندروهای سوریه و لیبی در این منطقه ابراز نگرانی کردند. پوتین به ماکرون گفت، مسکو گام‌هایی برای آتش‌بس در قره‌باغ و از سرگیری مذاکرات با هدف ایجاد راه حل سیاسی دیپلماتیک جهت نزاع در اسرع وقت برداشته است.
دو مقام تلاش خود را برای ادامه میانجی‌گری‌ها برای حل نزاع اعلام کردند. هر دو در قالب گروه مینسک وابسته به سازمان امنیت و همکاری در اروپا فعالیت می‌کنند.
پوتین و ماکرون بر عزم کشورهایشان برای مقابله با انواع تروریسم در پی حملات تروریستی اخیر در فرانسه تاکید کردند.
آن دو به نزدیک بودن دیدگاه‌های فرانسه و روسیه در قبال لیبی اشاره کرده و خواستار افزایش تلاش‌ها برای عادی سازی اوضاع این کشور در اسرع وقت شدند.
دو رهبر به بحران اوکراین پرداخته و بر لزوم اجرای توافقات مینسک و تمام توافقات دست یافته در چارچوب نورماندی به خصوص نشست سران در پاریس در سال ۲۰۱۹ تاکید کردند.
دو رئیس‌جمهوری به مسائل مربوط به همکاری دو جانبه در تمام زمینه‌ها و توجه به همکاری برای مقابله با کرونا و تقویت روابط هیئت‌های تحقیقاتی دو کشور اشاره کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار