مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با نصر:

جایزه ارزی تور بالاتر از مقدار تعیین‌شده فدراسیون جهانی است/ تیم‌های خارجی شرکت کننده از کیفیت بالایی برخوردارند

1398/07/04 - 10:16 - کد خبر: 3120
مدیرکل ورزش و جوانان

نصر: کمتر از 140 ساعت دیگر سی و چهارمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان آغاز خواهد شد تا قدیمی‌ترین تور آسیا سی‌وچهارساله شود.

به گزارش آژانس خبری نصر، بدون شک تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان یکی از مهم‌ترین رخدادهای ورزشی کشور و حتی آسیا بشمار می‌آید که برگزاری متداوم این تور در سی‌وسه سال نشان از آن دارد.
سی و چهارمین دوره از این تور در حالی برگزار خواهد شد که از جایزه و مراحل آن نسبت به سال قبل کم شده است و این موضوع باعث به وجود آمدن انتقادات فراوانی به میزبان این تور داشته است.
برای اطلاع از آخرین وضعیت برگزاری این تور با مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت‌وگویی اختصاصی داشته‌ایم تا به پرسش‌های مطرح‌شده پاسخ دهند.
ایوب بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در خصوص مراحل و تعداد تیم‌های شرکت‌کننده گفت: تور سی و چهارم با حضور 12 کشور خارجی در قالب 13 تیم و چهار تیم داخلی در پنج مرحله همانند سال‌های گذشته در سه استان‌های آذربایجان شرقی ،غربی و اردبیل برگزار خواهد شد.
وی افزود: تیم‌های خارجی تور از کشورهای  مالزی ،روسیه، قزاقستان، بحرین، آفریقای جنوبی، هنگ‌کنگ، چین، بلاروس، ترکیه و بلژیک خواهد بود که امکان حضور تیم‌های دیگر تا آغاز مسابقات نیز است .
مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص کاهش یک مرحله‌ای تور نسبت به سال گذشته گفت: با توجه به تأیید فدراسیون جهانی تور امسال در پنج مرحله برگزار خواهد شد و مهم‌ترین موضوع در برگزاری تور سی و چهارم بالا بردن کیفیت برگزاری تور است که کاهش یک مرحله‌ای تور با تأیید فدراسیون جهانی بوده و هیچ مشکلی در برگزاری این تور نخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: تیم‌های خارجی شرکت‌کننده در تور امسال از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند که این اتفاق مهمی در تور سی و چهارم است و با توجه به حضور تیم‌های مطرح امیدوار هستیم در سال‌های آینده تور به‌صورت حرفه‌ای برگزار شود.
بهتاج به جایگاه بالای این تور اشاره کرد و گفت: تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان از جایگاه بسیار بالایی در کشور برخوردار است و برگزاری سی‌وچهارساله این تور بدون حتی یک دوره وقفه اتفاق مهمی در ورزش استان و کشور محسوب می‌شود که در خصوص این باید تلاش کنیم زمینه‌های ارتقا تور به سطح حرفه‌ای را داشته باشیم.
وی گفت: سال گذشته گام بزرگی در پخش زنده تور گذاشته شد و دقایقی از مراحل تور به‌صورت زنده از شبکه ورزش و سهند پخش شد که امسال با صحبت و مذاکراتی که با مسوولان صداوسیمای کشور شده است تمامی مراحل تور به‌صورت کامل پخش زنده خواهد شد که اتفاق بسیار مهمی در تور سی و چهارم محسوب می‌شود.
مدیرکل ورزش و جوانان در خصوص کاهش جایزه ارزی تور نسبت به سال گذشته گفت: امسال هم همانند سال گذشته جایزه ارزی تور بالاتر از سطح تور و مبلغ تعیین‌شده فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری است ولی متأسفانه بعضی از رسانه‌ها که اطلاعات کافی در خصوص این مسائل ندارند اظهارنظر می‌کنند و این باعث ایجاد حاشیه برای تور می‌شود.
لازم به ذکر است سی و چهارمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان از 10 الی 14 مهرماه در پنج مرحله برگزار خواهد شد که برنامه آن به‌صورت زیر است.
مرحله اول در مسیر تبریز به منطقه آزاد ارس به مسافت ۱۴۸ کیلومتر، مرحله دوم منطقه آزاد ارس به شهرستان خوی به مسافت 180 کیلومتر، مرحله سوم ارومیه به تبریز به مسافت 163 کیلومتر، مرحله چهارم تبریز به سرعین به مسافت 198 کیلومتر و مرحله پنجم و آخر مسیر سرعین به تبریز به مسافت 188 کیلومتر برگزار خواهد شد که رکاب‌زنان در کل پنج مرحله 877 کیلومتر را رکاب خواهند زد.
انتهای پیام/

پژوهشیار