رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی؛

حرارت عشق به امام حسین (ع) در روح و جان هنرمندان ابدی است/ آیین های عزاداری حسینی آذربایجانی‌ها در قاب نمایشگاه

1398/07/03 - 11:44 - کد خبر: 3046
رئیس حوزه هنری

نصر: رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: حرارت عشق به امام حسین (ع) در روح و جان هنرمندان ابدی و ماندگار است.

به گزارش نصر، سیدمحمدحسین بلاغی در آیین افتتاح نمایشگاه آثار عکاسی سوگواره بغض نگاه در نگارخانه ماه حوزه هنری اظهار کرد: شهادت حضرت امام حسین (ع) حرارتی است که تا ابد خاموش نمی شود و هر کس رهرو واقعی سیدالشهداء باشد، رستگار می شود.

وی با بیان اینکه اهالی فرهنگ و هنر با استفاده از هنر خود به آستان امام حسین (ع) عرض ارادت می‌کنند، ادامه داد: عکس های بسیار ارزشمندی از عزاداری های حسینی در سراسر استان به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده بود که از میان این آثار، کارهای فاخری برگزیده شده و در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

بلاغی با بیان اینکه این سوگواره پس از مدت‌ها برای بار دیگر در حوزه هنری استان راه‌اندازی شده، اظهار کرد: امیدواریم این سوگواره در سال‌های آینده پر رونق‌تر برگزار شود.

رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه افتتاح نگارخانه ماه حوزه هنری فصل جدیدی از فعالیت های نمایشگاهی را در استان باز کرده، اظهار کرد: امیدواریم نمایشگاه آثار اساتید عرصه های مختلف هنری به ویژه نمایشگاه آثار عکاسی در این نمایشگاه برپا شود.

گفتنی است، نمایشگاه آثار عکاسی پنجمین سوگواره عکس بغض نگاه از دوم مهرماه سال جاری کار خود را آغاز و تا هشتم مهرماه در مجموعه هنری مهر و ماه پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز برپا خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۱۹ از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/

پژوهشیار