در ادامه رویارویی فرانسه با جهان اسلام؛

پوتین: نباید به بهانه آزادی بیان، پیروان دیگر ادیان را آزرد

1399/08/15 - 13:31 - کد خبر: 30227
ولادیمیر پوتین

نصر: رئیس‌جمهور روسیه با توجه به جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان از موضع‌گیری‌های اخیر فرانسه، تاکید کرد که آزادی بیان نباید بهانه‌ای برای آزردن پیروان ادیان مختلف باشد.

به گزارش نصر، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با حضور در جمع نمایندگان مذاهب مختلف این کشور، از لزوم ممانعت از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز با هدف دامن زدن به اختلافات مذهبی سخن گفت.
وی در این باره افزود: وضعیت در برخی کشورها پیچیده است و شاهد اقدامات تحریک‌آمیز افرادی هستیم که زیر پوشش آزادی بیان، احساسات پیروان دیگر ادیان را جریحه‌دار می‌کنند حال آنکه در مقابل، کسانی هم وضعیت موجود را دستاویزی برای توجیه خشونت و عدم تسامح قرار می‌دهند.
پوتین افزود: نتیجه هر دو یکسان است. به این ترتیب، در جامعه، مانند یک گلوله برفی (که به وقوع بهمن منجر می‌شود)، درگیری‌ها افزایش می‌یابد و عواقب ناشی از آنها می‌تواند سال‌ها و دهه‌ها برجای بماند.
اظهارات پوتین به تحولات اخیر در فرانسه اشاره داشت که مبتنی بر انتشار تصاویر موهن از پیامبر اکرم (ص) و به تبع آن، موضع‌گیری مغرضانه امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه بود که خشم مسلمانان جهان را برانگیخت. ماکرون مدعی است که انتشار این تصاویر به اسم آزادی بیان جایز است!
انتهای پیام/

پژوهشیار