استاندار آذربایجان شرقی؛

توانمندسازی محرومان از اقدامات ارزشمند کمیته امداد است

1399/08/15 - 11:18 - کد خبر: 30221
جلسه

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از اقدامات ارزشمند کمیته امداد امام خمینی(ره) برای توانمندسازی محرومان، گفت: مجموعه مدیریت استان آماده هرگونه همکاری در راستای خدمت‌رسانی به اقشار محروم و کم‌درآمد جامعه است.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار کرد: به فرموده امام راحل، انقلاب اسلامی انقلاب پابرهنگان است و مسئولان نظام باید تلاش کنند تا محرومیت از جامعه رخت بربندد.

وی با اشاره به سابقه درخشان مردم تبریز و آذربایجان در امور خیرخواهانه، گفت: تبریز از گذشته‌های دور شهر خیریه‌ها بوده و مردم آذربایجان همیشه در کار خیر پیشرو بوده‌اند.

وی، اقدامات کمیته امداد برای توانمندسازی محرومان را ارزشمند توصیف کرد و گفت: مجموعه مدیریت استان آماده همکاری با کمیته امداد در راستای خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان بویژه در حوزه اشتغال و توانمندسازی است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نرخ اشتغال استان از متوسط کشوری پایین‌تر است، گفت: طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد می‌تواند در بهبود نرخ اشتغال و حل مشکل بیکاری در استان تأثیر بسزایی داشته باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) هم در این دیدار توانمندسازی محرومان را از اولویت‌های اصلی این نهاد انقلابی ذکر کرد و گفت: خوشبختانه در بحث اشتغال و مسکن محرومان اقدامات خوبی در کشور انجام شده است.

سیدمرتضی بختیاری همچنین به اقدامات کمیته امداد با همکاری بنیاد مستضعفان و نهادهای حمایتی برای کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: کمیته امداد روزانه یک میلیون عدد ماسک تولید می‌کند و در اختیار مردم قرار می‌دهد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی کمیته امداد برای ایجاد هفت هزار شغل در آذربایجان شرقی، گفت: با حمایت استانداری، فرمانداران و بانک‌های عامل و همچنین فعالان اقتصادی این مهم محقق خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، وی همچنین تأمین مسکن را مهم‌ترین وپرهزینه‌ترین بسته حمایتی کمیته امداد عنوان کرد و گفت: تامین ۵۰ هزار مسکن مددجویی تا سال آینده در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار