رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل؛

آموزشگاه‌های رانندگی اردبیل تعطیل شد

1399/08/15 - 11:07 - کد خبر: 30217
آموزشگاه رانندگی

نصر: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل از تعطیلی آموزشگاه‌های رانندگی استان برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به مدت ۱۰ روز خبر داد.

به گزارش نصر، سرهنگ سیدحجت فتاحی روز پنجشنبه در گفت وگویی افزود: ارائه آموزش‌های گروهی مانند کلاس‌های آموزشی آیین نامه به صورت تئوری و برگزاری آزمون کتبی برای اخذ گواهینامه در تمامی آموزشگاه‌های رانندگی استان از روز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه تا روز جمعه ۲۳ آبان ماه ممنوع است.
وی اظهار داشت: در این مدت فقط کلاس‌های آموزش عملی رانندگی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلامی برقرار است که شامل همه آموزشگاه‌های استان برای اعطای گواهینامه پایه یک، ۲ و سه، موتورسیکلت، تراکتور و دیگر انواع گواهینامه می‌شود.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل اضافه کرد: این تصمیم در ستاد مقابله با کرونای استان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گرفته شده و در حال اجراست.
وی با اشاره به فعالیت ۲۹ آموزشگاه رانندگی در استان گفت: از این تعداد ۱۲ آموزشگاه در اردبیل و مابقی در سایر شهرستان‌های استان فعالیت می کنند.
به گزارش ایرنا، شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل در پی همکاری مردم از طریق رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و با ابتلای روزانه ۳۰ تا ۴۰ بیمار تا یک ماه پیش در وضعیت پایدار قرار گرفته بود ولی از حدود پنج هفته قبل روند صعودی ابتلا آغاز شده که ادامه دارد.
در هشت ماه گذشته بالاترین آمار ثبت شده مربوط به بیماری کرونا در استان اردبیل با ۷۶ بستری روزانه و بالاترین رقم فوتی روزانه نیز ۱۷ مورد بوده است.
آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل اوایل امسال به بیش از ۴۰۰ مورد رسیده بود که با ادامه این روند، دوباره این میزان بستری که بالاترین ظرفیت استان برای پذیرش بیماران کرونایی به شمار می‌رود، متصور است.
آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا که طی ۶ ماه اخیر روند ثابت ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر را طی کرده بود، در چند هفته اخیر با افزایش مستمر به بیش از ۳۸۷ مورد رسیده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار