رئیس سازمان صنعت آذربایجان شرقی؛

هشت تن اکسیژن بیمارستانی مایع تهیه شد

1399/08/15 - 09:49 - کد خبر: 30210
کپسول اکسیژن

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه برخی با فرافکنی سعی در توجیه رفتار غیرمسوولانه خود دارند، گفت: نیاز اکسیژن مراکز بیمارستانی تبریز برطرف شد.

به گزارش نصر، حبیب امین زاده چهارشنبه شب در گفت و گویی اظهار کرد: در ساعات گذشته و در پی اظهار نظر رئیس بیمارستان امام رضا(ع) تبریز مبنی بر کمبود اکسیژن به عنوان حیاتی‌ترین نیاز بیماران کرونایی و عدم همکاری مراکز تولید و توزیع، در کمتر از چند ساعت، ۸ تن اکسیژن مایع تا نیمه‌شب امشب چهاردهم آبان ماه از طریق یکی از استان‌های همجوار تامین شد.
 وی افزود: این روند طی برنامه ریزی مناسب، بر حسب نیاز بیمارستان های آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت.
امین زاده  با اشاره به اینکه در سطح استان اکسیژن مایع تولید نمی شود؛ اظهار کرد: در عین حال تمام مراکز تامین و توزیع اکسیژن گازی موظف به فعالیت چند برابر ظرفیت شدند.
وی اظهار کرد: در چند ماه اخیر به رغم برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تصمیم‌گیری ستاد مقابله با کرونای استان، هیچ گونه اعلام نظر در خصوص وضعیت اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از سوی مسوولان بهداشت و درمان به سازمان صمت اعلام نشده است.
وی پیشنهاد کرد امکان ذخیره سازی بیمارستان های مهم استان برای اکسیژن مایع افزایش یابد.
مسعود دینه وری، رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) تبریز دیروز اعلام کرد که: یک شرکت در تهران طرف قرارداد برای اکسیژن‌سازها داشتیم که با وجود دپوی اکسیژن به بهانه نوسانات قیمت، حاضر به تحویل آن نیست.
انتهای پیام/

پژوهشیار