خبر/

آخرین خبرها از محدودیت‌های کرونایی در شهرستان تبریز

1399/08/13 - 22:09 - کد خبر: 30118
تعطیلی بازار تبریز

نصر: فرماندار شهرستان تبریز، آخرین خبرها از محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش نصر، بهروز مهدوی، عصر سه‌شنبه در گفت‌وگوی خبری در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به اعلام وضعیت بحرانی در ۲۵ استان کشور توسط قرارگاه عملیاتی وزارت کشور به ریاست وزیر کشور و ستاد کرونا محدودیت‌های رفت و آمد از دوازدهم تا شانزدهم آبان ماه اعمال شد.
وی اضافه کرد: بر همین اساس پلاک‌های بومی حق خروج از شهرستان تبریز و پلاک‌های غیر بومی حق ورود به این شهرستان را ندارند، خودروهای عمومی و امدادی و خودروهای تامین کننده مایحتاج مردم و خودروهای انتظامی از این قاعده مستثنا هستند.
وی ادامه داد: اختیاراتی به پلیس راه در این خصوص داده شده است، به عنوان مثال خودروهای شخصی که بیمار دارند و آمبولانس‌ها می‌توانند وارد شهر شده و مشکلشان را حل کنند، اما در خصوص خودروهای شخصی که با خانواده تردد می‌کنند، منع تردد وجود داشته و در صورت مقاومت، اعمال قانون شده و ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.
به گزارش ایسنا، فرمانداری شهرستان تبریز با اشاره به محدودیت‌های ۱۰ روزه در گروه‌های شغلی سه و چهار در این شهرستان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، علاوه بر تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس، زبانسراها، آموزشگاه‌ها، سالن‌های تئاتر، استخرهای سرپوشیده، سالن‌های سرپوشیده و آرایشگاه‌های زنانه و مساجد ومصلی ها در این مدت حق فعالیت ندارند.
وی ادامه داد: همچنین برگزاری هرگونه همایش، مراسم، فعالیت قهوه خانه‌ها و قلیان سراها نیز ممنوع است، اعمال محدودیت کاملا جدی بود و اگر صنفی تخلف کند، ممکن است بعد از پلمپ شدن، مدت‌های طولانی امکان بازگشایی برای آن صنف وجود نداشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری هرگونه آزمون فنی حرفه‌ای و راهنمایی رانندگی نیز از فردا ممنوع است؛ از ابتدا بر خودداری از هر گونه تجمع تاکید شده است، در مورد پارک ائل گلی و کوه عون بن علی تبریز نیز به مدیران گفته شده است که تعطیل کرده و محدودیت‌های لازم را اجرا کنند.
فرماندار شهرستان تبریز با تاکید بر اینکه بازاریان و اصناف که جزو گروه‌های شغلی یک و دو هستند، برای اعمال محدودیت نشدن حتما باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: در غیر این صورت این اصناف پلمپ خواهند شد، این بار تاکید بیشتری شده است و قطعا این بار خود اتحادیه جریمه خواهد شد.
وی افزود: ما نمی‌خواهیم در کنار بیماری، بیکاری هم ایجاد شود، بسیاری از واحدهای تولیدی بدون وقفه در تبریز فعالیت دارد و برای تداوم فعالیت‌هایشان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، اگر گروه‌های سه و چهار هم رعایت می‌کردند، مجبور به اعمال محدودیت و تعطیلی نمی‌شدیم.
وی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی تبریز نه تنها در این مدت تعطیل نشدند، بلکه نیروی جدید هم گرفته و واحدهای تولیدی جدیدی را هم ایجاد کردند، به طوریکه امروز ما یکی از صادرکنندگان ماسک هستیم.
وی، حوزه فرهنگ و هنر را یکی از حوزه‌های متاثر شده از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال هنرمندان تئاتر در چند در این چند ماه آنچنان که باید نتوانستند کار کنند، پیگیر مشکلات این عزیزان هستیم تا به این عزیزان نیز کمک شود، در مورد صادر کنندگان و تاثیر کرونا و تحریم‌ها نیز قطعا دولت تدابیری اندیشیده است.
وی از الزام واحدهای غذا خوری، رستوران‌ها، فست فودها و سفره خانه‌ها به استفاده از ۵۰ درصد ظرفیتشان، خبر داد و اظهار کرد: اگر این اصناف نیز شرط مذکور را رعایت نکنند مجبور می‌شویم رستوران‌ها را کلا بیرون بر کنیم و در صورت تداوم سرپیچی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی، واحد متخلف پلمب می‌شود.
 وی در بخش پایانی سخنانش متذکر شد: شرط به‌کارگیری استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت در مورد دفاتر پیشخوان نیز صدق می‌کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار