دبیر جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی؛

اهمیت استکبارستیزی برای جوانان امروز تبیین شود

1399/08/13 - 12:20 - کد خبر: 30095
جواد عباسعلیزاده

نصر: دبیر جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: باید اهمیت موضوع استکبارستیزی و چرایی ایستادن مقابل مستکبرین، برای جوانان و نوجوانان امروز تبیین شود.

به گزارش نصر، جواد عباسعلیزاده در گفت‌وگویی در رابطه با اهمیت روز ۱۳ آبان اظهار کرد: امام خمینی (ره) واقعه‌ی تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا را توسط دانشجویان انقلابی، انقلاب دوم نامیدند که این موضوع نشان دهنده‌ی اهمیت این روز است.
وی با بیان اینکه بعضی از افراد در داخل کشور قصد منحرف کردن و تخریب این اتفاق مهم را دارند، ادامه داد: بعد از بررسی اسناد کشف‌شده از سفارت آمریکا مشخص شد که آن‌جا یک سفارتخانه‌ی معمولی نبود بلکه یک خانه‌ی جاسوسی بود که علیه کشورهای اسلامی مخصوصاً ایران عزیزمان اقدامات زیادی انجام داده بودند.
وی تاکید کرد: ما موظف هستیم اهمیت این روز را برای نوجوانان و جوانان دهه چهارم انقلاب بازگو کنیم تا کسانی که قصد تخریب این اتفاق بزرگ را دارند نتوانند به اهداف و مقاصد خود برسند.
این جانباز هشت سال دوران دفاع مقدس با اشاره به نامگذاری روز دانش آموز  در این روز، عنوان کرد: ما باید ارزش و اهمیت موضوع استکبارستیزی و چرایی ایستادن در مقابل استکبار جهانی را به نوجوانان و جوانانی که بعد از انقلاب به دنیا آمده‌اند، تبیین کنیم و از طریق مطبوعات، نشریات، رسانه‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی نیز می‌توان این موضوعات را بیان کرد.
 وی اضافه کرد: افکاری که مخالف بحث استکبارستیزی هستند، قصد انحراف این موضوع را دارند و حتی می‌خواهند بر ضد این موضوع اقدام کرده و به جوانان و نوجوانان القا کنند که بحث استکبارستیزی اشتباه است .
وی با تاکید براینکه بحث استکبارستیزی میدان تقابل جبهه‌ی اسلام و کفر است، خاطرنشان کرد: وعده‌ی خداوند مبنی بر پیروزی حق علیه باطل نیز تخلف ناپذیر است و همان‌طور که امام خمینی(ره) نیز فرمودند که «آمریکا شیطان بزرگ است» و لذا بحث استکبارستیزی تا قیام یوم الدین باقی خواهد ماند و هیچ‌وقت از بین نخواهد رفت.
عباسعلیزاده مطالب مطرح شده در مناظره های انتخاباتی آمریکا را نشان دهنده ماهیت اصلی حکومت آمریکا عنوان کرد و افزود: در خصوص بحث شعار «مرگ بر آمریکا» که عده‌ای مخالف این شعار هستند و معتقدند که ما مرگ ملت آمریکا را می‌خواهیم، درحالی‌که این‌طور نیست و هدف ما از این شعار دولت ظالم آمریکا است و ما هرگز علیه مردم آمریکا موضع نگرفته‌ایم و هدف و مخاطب شعار مرگ بر آمریکا، مرگ حکومت ظالم و مرگ‌آفرین آمریکا است.
وی ادامه داد: برای اینکه شعار مرگ بر آمریکا در بین جوانان و نوجوانان امروزی جا افتاده شود، باید آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی را برای جوانان تبیین کنیم و مسئولان نیز باید در مقام عمل در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این شعار را نشان داده و ثابت کنند که همچنان دارای روحیه‌ی استکبارستیزی هستند.
دبیر جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: باید سفارشات و تأکیدات امام خمینی(ره) و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و وصایای شهدا را سرلوحه‌ی کار خود کرده و از طریق تبیین آن‌ها در بین جوانان، روحیه انقلابی و استکبارستیزی را در بین جوانان امروزی حفظ کنیم و تاریخ خون‌بار انقلاب اسلامی را به جوانان معرفی شود تا ببینند که چه خون‌هایی برای این انقلاب ریخته شده و چه هزینه‌هایی داده شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار