در گفت و گوی نصر با فرماندار تبریز تشریح شد:

محدودیت های جدید کرونایی در تبریز/ سفر به تبریز ممنوع شد

1399/08/12 - 22:49 - کد خبر: 30087
بهروز مهدوی

نصر: فرماندار تبریز از آغاز اعمال محدودیت های جدید کرونایی در شهرستان تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، بهروز مهدوی دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار نصر به تشریح این جزئیات پرداخت.
وی با اشاره به مصوبات ستاد ملی مدیریت ویروس کرونا و قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا اظهار داشت: ۲۵ مرکز استان از جمله تبریز به دلیل شرایط حاد کرونایی با محدودیت هایی مواجه شده اند که این محدودیت ها از ساعت ۱۲ ظهر امروز آغاز شده است.
وی ادامه داد: محدودیت ورود و خروج از تبریز از ساعت ۱۲ ظهر امروز تا ساعت ۲۴ جمعه ادامه خواهد داشت که در جریان این محدودیت ها پلاک های غیربومی اجازه ورود به شهر و پلاک های بومی اجازه خروج از شهر را نخواهند داشت.
فرماندار تبریز اذعان داشت: این محدودیت ها شامل خودروهای پلاک دولتی، امدادرسان، حمل سوخت و بار نخواهد شد و کارگران و کارمندان شاغل در سایر شهرها نیز با نشان دادن کارت پرسنلی حق عبور دارند.
مهدوی اضافه کرد: در این اعمال محدودیت ها خودروهایی که حامل اعضای خانواده باشند بیشتر مورد توجه و اعمال قانون هستند چرا که هدف اصلی پیشگیری از سفر خانواده ها در تعطیلات پیش رو است.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار نصر  که در خصوص عدم سختگیری در کنترل ورودی های شهر در روز اول پرسید اذعان داشت: با توجه به اینکه روز اول اعمال محدودیت ها بود و بسیاری از مراجعه کنندگان از شهرهای دیگر مطلع نبودند روز اول کنترل ها با سختگیری که قرار است از فردا اعمال شود؛ انجام نشد.

محدودیت ۱۰ روزه در تبریز
فرماندار تبریز همچنین به اعمال محدودیت های ۱۰ روزه در تبریز اشاره کرد و افزود: بر اساس این محدودیت ها مشاغل گروه ۳ و ۴ به مدت ۱۰ روز از چهارشنبه تعطیل خواهند بود.
مهدوی اضافه کرد: بر این اساس کلیه مدارس و دانشگاه که پیش از این غیر حضوری بوده تمام آموزشگاه های فنی و حرفه ای و سایر آموزشگاه ها غیر حضوری خواهند بود.
وی ادامه داد: در این مدت هر گونه آزمون حضوری لغو و‌ همه موارد غیرحضوری برگزار خواهد شد، باشگاه های ورزشی، استخرهای سرپوشیده، آرایشگاه های زنانه تعطیل هستند.
فرماندار تبریز در خصوص وضعیت فعالیت کافی شاپ ها و رستوران ها نیز گفت: این اصناف موظف هستند با ۵۰ درصد ظرفیت شان پذیرش مشتری کنند.
وی در خصوص رستوران هایی که رعایت نکنند نیز اظهار داشت: رستوران ها و‌کافی شاپ هایی که رعایت نکنند در مرحله اول اخطار ، در مرحله دوم بیرون بر و در مرحله سوم اگر بی توجهی کنند پلمپ خواهند شد.
مهدوی در خصوص وضعیت فعالیت مجتمع های تجاری در تبریز نیز گفت: بر اساس تقسیم بندی مشاغل این گروه در بند دو قرار دارند و‌فقط در برخی شهرستان های استان با وضعیت قرمز تعطیل خواهند شد اما در تبریز این مراکز تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی و ماسک همچنان به فعالیت مشغول خواهند شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار