دبیر شورای شهر تبریز خبر داد:

تبریز، یازدهمین نامزد کسب نشان ملی شهر فعال

1399/08/12 - 20:30 - کد خبر: 30078
ورزش

نصر: دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبریز آمادگی رسمی خود را به عنوان یازدهمین نامزد کسب نشان ملی شهر فعال از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور را اعلام کرد.

به گزارش نصر، سعید نیکوخصلت با بیان این مطلب، اظهار کرد: با امضای توافق نامه بین شهرداری تبریز و فدراسیون ورزش های همگانی، این شهر به عنوان یازدهمین شهر نامزد دریافت نشان ملی شهر فعال معرفی شد.
او افزود: شهر فعال زیر مجموعه‌ای از رویکردهای شهرهای خلاق محسوب می شود. شهرهایی که نقش عمده ای در تولید ثروت همراه با تندرستی و نشاط می‌توانند برای شهروندان به ارمغان بیاورند.
نیکوخصلت تصریح کرد: شهرهای فعال یک منبع سرمایه‌گذاری در توسعه هر چه بیشتر سرمایه‌های زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی و انسانی هستند و مسئله مهمی که در شهر فعال مشاهده می‌شود، توجه به همه گروه‌های سنی مختلف و نیاز به بررسی همه جانبه عواملی است که چه مستقیم و غیرمستقیم ایفای نقش می‌کنند.
طرح ملی شهر فعال از زمره برنامه‌های راهبردی فدراسیون ورزش همگامی کشور برای ایجاد شهری دوستدار ورزش، دوستدار بازی کودکان، دوستدار پیاده روی، شهر دوستدار دوچرخه و شهر دوستدار تناسب و آمادگی جسمانی است.
شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز در این دوره فعالیت خود رویکردهای توسعه‌ای و قابل توجهی در راستای ایجاد 60 پارک محله‌ای در سطح شهر داشته است و هدف گذاری شهر تبریز بر مبنای بازگشت به دوران باغ شهر رقم خورده است.
همچنین کلانشهر تبریز دارای ۳۲۰ پارک است که پتانسیل استفاده برای طرح‌های مطرح شده در ورزش همگانی را دارد. از طرفی دیگر ۲۲ سالن ورزشی، ۲ استخر، ۳۲ زمین چمن مصنوعی و بیش از ۱۵۰ ست ورزشی در فضاهای باز تبریز موجود است.
انتهای پیام/

پژوهشیار