خبر/

صادرات فرآورده‌های لبنی به هشت کشور از آذربایجان‌شرقی

1399/08/12 - 16:02 - کد خبر: 30064
شیر

نصر: مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران در آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جهش تولید فرآورده‌های لبنی این شرکت به هشت کشور صادر شده است.

به گزارش نصر، احد فلاحی روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: این محصولات لبنی به کشورهای عراق، روسیه، آذربایجان، قطر، افغانستان، پاکستان، سوریه و ارمنستان صادر شده است.  
وی افزود: صادرات شرکت پارسال یکهزار و ۴۹۱ تن بود که امسال این رقم از ابتدای سالجاری تاکنوناز کل سال گذشته عبور کرده و در واقع بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.  
فلاحی میزان صادرات هفت ماهه سال جاری این شرکت را برای تحقق جهش تولید، حدود ۲هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: میزان فروش این شرکت نیز در یک ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از آن با رسیدن به ۶۰ میلیارد تومان بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.
وی همچنین با بیان اینکه محصولات پگاه به علت لزوم رعایت استانداردهای مختلف و کیفیت بالای محصولات ورودی مثل شیر از کیفیت بالایی برخوردار است، گفت: این موضوع نقش مهمی در صادرات محصولات دارد.  
مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران در آذربایجان‌شرقی همچنین تاکید کرد: استفاده از مواد نگهدارنده در تولید محصولات لبنی این شرکت مجاز نبوده که این موضوع در ارتقای کیفیت کمک فراوانی می کند.  
بنا به این گزارش، پگاه آذربایجان شرقی به عنوان دومین کارخانه شرکت صنایع شیر ایران، در سال ۱۳۳۹ بوسیله زنده یاد غلامرضا عدل در خیابان پاستور تبریز تاسیس شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار