مصاحبه اختصاصی نصر/

زبان تلوزیون، زبان سرگرمی و خوشی

1399/08/14 - 10:45 - کد خبر: 30060
عکس

نصر: مسابقه بزرگ هستی یا نیستی در زمینه بازی و هیجان در سینما سرباز تبریز از شبکه جهانی جام جم صدا و سیما ی جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد که برای شرکت در این مسابقه و برنده شدن، جوایز 200 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی نصر، تلویزیون یکی از رسانه های قدرتمند ارتباط جمعی به شمار می آید. این ابزار به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود قادر است پیام های تصویری را به دورترین نقاط منتقل کند و تعداد بیشماری از افراد را در سراسر دنیا مورد خطاب قرار دهد.
در عصر حاضر، یکی از کارکردهای اصلی رسانه ها به ویژه تلویزیون، رویکرد سرگرمی و تفریح است و به نظر می رسد به کارکرد اصلی رسانه ای مانند تلویزیون تبدیل شده و کارکردهای دیگر آن را تحت الشعاع قرار داده است. ماهیت تلویزیون با سرگرمی و تفریح نسبت نزدیکی دارد و زبان تلویزیون، زبان سرگرمی و خوشی است و اگر این زبان را از تلویزیون بگیریم، ماهیت او زیر سوال می رود و به دلیل سرعت و پیچیدگی زندگی انسان و فشارهای گوناگون و مداوم عوامل مختلف بر انسان، شادی، نشاط، تفریح و سرگرمی در زندگی او جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.
بر این اساس باید گفت انتظار مخاطب تلویزیون در حوزه شادی و نشاط و سرگرمی و تفریح بیش از مخاطب رسانه های دیگر و بیش از دیگر کارکردهای رسانه است و گروه هستی یا نیستی در صدد است تا با تولید برنامه های استاندارد، شادی و نشاط و سرگرمی را برای تمامی اعضای خانواده به ارمغان بیاورد.
"شمس" کارگردان مسابقه هستی یا نیستی به خبرنگار نصر گفت: رسیدن به تولید مسابقات مدنظر مخاطبان کار آسانی نبود و ما امروز شاهد برنامه هایی هستیم که همه محصول تفکر و خلاقیت گروه های جوان برنامه سازی رسانه ملی است، اما برای فتح قله جذب مخاطب صد درصدی باید برنامه ریزی دقیق تری را در نظر گرفت.
وی با بیان اینکه تیم برنامه ساز مسابقه هستی یا نیستی برای فتح این قله پا در میدان برنامه سازی گذارده است، افزود: مسابقه  بزرگ هستی یا نیستی در زمینه بازی و هیجان در سینما سرباز تبریز که یک نعمت بزرگی برای شهرمان است توسط شبکه جام جم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد که در این مسابقه برای شرکت در این مسابقه و برنده شدن، از هزار تومان تا 200 میلیون تومان جوایز در نظر گرفته شده است.
شمس به همکاری های خوب ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه ایجاد و ارتقاء مباحث فرهنگی در استان اشاره کرد و گفت: در این مسیر ارتش همکاری و حمایت های لازم را با گروه هستی یا نیستی دارد که از جمله آن می توان به در اختیار گذاشتن فضای سینما سرباز ارتش در خدمت این گروه عنوان کرد.
کارگردان مسابقه هستی یا نیستی تصریح کرد: با تغییر شکل دادن سن سینما سرباز این مکان محل برگزاری مسابقه بزرگ هستی یا نیستی خواهد شد؛ لذا با بزرگ شدن سن توان مجری، اجرا کننده و همچنین بیننده نیز ارتقا می یابد.
وی با بیان اینکه اکثر کادربندی های ما نوآورانه خواهد بود.، تاکید کرد: کادربندی هایی مثل "امیریکن شات" و "اکستیریم کلوز آپ" که تا امروز هردو شات را فقط در سینمای آمریکا می توانستیم ببینیم و از آن ها در هیچ برنامه تلویزیونی استفاده نشده است، با شروع مسابقه هستی یا نیستی هردوی این شات ها را برای اولین بار به کار ببریم که کار بسیار سختی برای تصویربرداران خواهد بود؛ همچنین در این برنامه از ۲۱ دوربین استفاده خواهیم کرد تا تک تک صحنه های خلق شده در صحنه را شکار کنیم.
شمس یادآور شد: یک گاوصندوق با درب فولادی بسیار مستحکمی در سن قرار خواهیم داد که در آن ۲۴ جعبه جایزه برای برندگان شرکت کنندگان مسابقه هستی یا نیستی است.
کارگردان مسابقه هستی یا نیستی ابراز کرد: تولیدات این برنامه در طول یک ماه آینده اتفاق خواهد افتاد و فصل اول مسابقه در 52 قسمت برگزار خواهد شد
شمس اظهار کرد: تنها شرط لازم برای شرکت در مسابقه عبور از سنین کودکی و نوجوانی و ثبت نام در سایت است؛ برای حضور در مسابقه هستی یا نیستی الزام به داشتن هیچ استعداد به خصوصی وجود ندارد ولی برای زندگی کردن حتما باید استعداد یا تخصصی داشته باشید؛ همچنین برای شرکت در مسابقه هستی یا نیستی، شرکت کننده نیاز به پرداخت هیچ هزینه نقدی نمی باشد.
وی با بیان اینکه کار گروهی به ما اجازه می دهد روی استعدادهای هم گروهی های خود تکیه کنیم در حالی که نقطه قدرت ما تفکر خلاق است، خاطرنشان کرد: همکار ما ممکن است در کار سازمان دهی و برنامه ریزی خوب باشد. افراد تیم با مشاهده فرآیندها ورای مهارت های فردی، یاد می گیرند که چگونه استعدادهای خود را ترکیب نموده و به تیمی قوی تبدیل شوند. همچنین ما با نگاه به نحوه کار هم تیمی های خود، شانسی به دست می آوریم که روش خودمان را تنظیم و یا بهبود ببخشیم.
کارگردان مسابقه هستی یا نیستی در پایان عنوان کرد: به هر حال ساخت یک برنامه تلوزیونی نمونه ای کامل از یک کار گروهی سیستماتیک خلاقیت محور است که با مدیریت صحیح به محلی برای تولید محتوای خلاقانه و خروجی استاندارد و چشم نواز تبدیل می شود؛ مسیری که مسابقه هستی یا نیستی در آن قرار دارد حاصل یک کار تیمی با مدیریت متمرکز می باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار