رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی؛

مراسم گرامیداشت 13 آبان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تبریز برگزار می‌شود

1399/08/12 - 13:11 - کد خبر: 30051
رسول برگی

نصر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: مراسم گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در تبریز و همزمان با تمامی مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام رسول برگی امروز دوشنبه 12 آبان،  در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن روز ۱۳ آبان و همچنین گرامیداشت هفته وحدت و محکومیت اهانت نشریه‌ی فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)، اظهار کرد: روز ۱۳ آبان همیشه یک روز حماسی بوده و مناسبت‌هایی چون تبعید حضرت امام(ره) و بحث کاپیتولاسیون، یادبودشهدای دانش آموز و تسخیر لانه‌ی جاسوسی، این روز را با اهمیت کرده است.
وی با بیان این‌که امام خمینی (ره) ۴۰ سال قبل تاکید کردند خطر وجود سفارت آمریکا کمتر از حضور نظامی این کشور نیست، افزود: اکنون مشاهده می‌کنیم که سفارت خانه آمریکا در کشورهای مختلف منشأ فتنه‌های مختلف است که جوانان ما در آن روز در یک اقدامی ماندگار، سفارت خانه آمریکا را تسخیر کردند که به معنای واقعی خانه‌ی فتنه بود.
وی با اشاره به این‌که امسال شرایط کرونایی باعث شد تا برنامه‌های مرتبط با این ایام برگزار نشود، گفت: موضوع اهانت به پیامبر مکرم اسلام(ص) در کشور فرانسه و حمایت رئیس جمهور  این کشور از این اقدام و همچنین اهمیت هفته وحدت و روز۱۳ آبان، دست به دست هم دادند تا ما وظیفه‌ی خود بدانیم که این ایام مهم را گرامی بداریم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در تشریح برنامه‌های این سازمان برای روز ۱۳ آبان امسال، بیان کرد: امسال تقریبا ۷۹ برنامه‌ی ابلاغی داریم که بخشی از آن‌ها اجرا شده و تعدادی نیز در حال اجرا است؛ البته بعضی از برنامه‌ها به‌خاطر شیوع ویروس کرونا برگزار نشد اما در فضای مجازی به نمایش درآمد.
وی به جلسه‌ی روز گذشته نماینده ولی فقیه در استان با مدیران کل ادارات و رؤسای سازمان‌های مختلف استان نیز اشاره کرد و گفت: در این جلسه که با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، امام جمعه محترم تبریز بر گرامیداشت روز ۱۳ آبان و هفته وحدت و محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) تاکید داشتند.
وی ادامه داد: مقرر شد که ادارات کل و سازمان‌ها در فضای مجازی به اهمیت هفته وحدت، روز ۱۳ آبان و همچنین محکومیت اهانت به پیامبر(ص) اشاره کنند و ما نیز در حد توان با نصب بیلبوردها و بنرهای مختلف به فضاسازی سطح شهر پرداختیم.
برگی به برگزاری برنامه‌های مختلف توسط نهادهای ذی ربط در استان از طریق فضای مجازی اشاره کرد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که همواره یار و همراه ما بوده است، مسابقات فرهنگی، هنری، کاردستی و دلنوشته را طراحی کرده است و همچنین سپاه و بسیج قهرمان نیز در بیلبوردهای خود در سطح شهر هفته‌ی وحدت، روز۱۳ آبان و محکومیت اهانت به پیامبر (ص) را به نمایش گذاشتند.
به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: گروه‌های سرود سیار نیز در سطح شهر برنامه اجرا خواهند کرد و همچنین توسط معاونت اموربانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی مسابقاتی  طراحی شده است که در فضای مجازی و ما بین خانواده‌ها برگزار خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: طبق صحبت‌هایی که با صداوسیما انجام شده، تصاویر راهپیمایی‌های سال‌های گذشته جهت تجدید خاطرات شیرین راه پیمایی‌ها از تلویزیون پخش خواهد شد و همچنین با توجه به این‌که اهانت صورت گرفته به پیامبر اسلام(ص) از طریق کاریکاتور و به نوعی سوءهنر انجام شده است، با حوزه هنری صحبت کردیم تا با زبان هنر این اقدام را محکوم کنند.
وی با تاکید بر این‌که طرح کمک مومنانه در این ایام به اوج‌خود رسیده است، عنوان کرد: سپاه و بسیج قهرمان این روزها به ویژه در مناطق کم برخوردار علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، به ضدعفونی معابر نیز می‌پردازند.
برگی، در خصوص جزئیات تجمع روز ۱۳ آبان نیز گفت: فردا بعد از ظهر از ساعت ۱۵ و به صورت همزمان در تمامی مراکز استان‌ها تجمع روز ۱۳ آبان انجام خواهد شد و در تبریز نیز در محل سنگ فرش مصلی و با رعایت دقیق تمامی شیوه نامه های بهداشتی این مراسم برگزار می‌شود؛ برخلاف هر سال که این مراسم طی چندین ساعت برگزار می‌شد، برای حفظ سلامتی مردم عزیز نهایتا در یک ساعت تمامی برنامه‌ها را اجرا خواهیم کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار