گزارش اختصاصی نصر بررسی تیم تراکتور در لیگ برتر؛

سرخ پوشان تبریز در رویای قهرمانی

1399/08/14 - 10:35 - کد خبر: 30037
مسعود شجاعی

نصر: تیم تراکتور در فصل پیش رو با تیمی جدید و دور از ریخت و پاش های هرساله پای به رقابت های لیگ برتر می گذارد.

به گزارش نصر، چند روز مانده تا شروع رقابت های داغ لیگ برتر فوتبال ایران، همه تیم ها تا حدودی نفرات خود را برای حضور در این فصل از مسابقات انتخاب کرده اند و هر تیمی با یک امید و هدف وارد مسابقات خواهد شد.
سرخ پوشان تبریزی در این فصل با یک ایده جدید و با تغییرات فراوان از مدیریت باشگاه تا کادرفنی و بازیکنان، خود را برای حضور در مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا آماده کرده اند. تیم تراکتور که هرسال با خریدهای نجومی و هزینه های فراوان، آنطور که باید انتظارات هواداران را برآورده نمی کرد، این بار با انتخاب یک مربی ایرانی و بازیکنان جوان و با انگیزه که در فصل گذشته پدیده تیم های خود بودند، برنامه خود را برای مسابقات چیده اند. این اقدام در حالی انجام شد که کادرفنی و مدیریت باشگاه دیگر نگران بالارفتن قیمت ارز و خروج ناگهانی بازیکنان خود در حساس ترین زمان های ممکن نخواهند بود. هرچندکه اخیراً برخی تیم ها با دور زدن قوانین، بازیکنان و مربیان تیم های شهرستانی را بدون هیچ دغدغه ای تصاحب می کنند.

خروج مهره های کلیدی تراکتور
تیم تراکتور هرچند در رقابت های لیگ برتر فصل گذشته بازهم از قهرمانی ناکام ماند اما با هدایت ساکت الهامی، مربی جوان و موفق خود توانست قهرمانی جام حذفی و مجوز حضور در لیگ قهرمنان آسیا را کسب کند. اما از آن تیم در حال حاضر مهره های تاثیر گذاری هم چون محمدرشید مظاهری که سنگربان اول تراکتور در اکثر بازی ها بود با یک خروج عجیب، دروازه این تیم را به محمدرضا اخباری بی حاشیه و محبوب سپرد. همچنین رضا اسدی بازیکن موثر این تیم که هم در امر دفاعی و هم در امر گلزنی بسیار موفق عمل کرده بود، بعد از پایان فصل جهت لژیونر شدن از جمع تراکتوری ها جداشد. در خط دفاعی هم ایمان سلیمی بازیکن خلاق و بی حاشیه تیم تصمیم گرفت از این تیم جداشود. سوگیتا، فورچونه، میمبلا، ساسان انصاری و محمدرضا آزادی سایر نفراتی بودند که در طول فصل گذشته از این تیم جدا شدند.

مدیریت علیپور به سبک نفت تهران
تیم تراکتور پس از خصوص شدن و تغییرات فروانی که در حوزه مدیریتی داشت، در این فصل از محمد علیپور که سابقه درخشان مدیریتی در تیم نفت تهران را در کارنامه داشت، بهره مند خواهد شد تا خیال خود و هواداران را از این بابت راحت کنند.
محمد علیپور که سابقه همکاری با علیرضا منصوریان را در تیم نفت تهران داشت، موفق شده بودند این تیم را به کامیابی برسانند.

علیرضا منصوریان در رویای شکستن طلسم قهرمانی
علیرضا منصوریان، سرمربی سابق تیم های استقلال، ذوب آهن و نفت تهران، در ابتدای فصل نقل و انتقالات با اضافه شدن به جمع پرشور ها حرف و حدیث های زیادی به پا کرد. این مربی که همواره علاقه خود را به آبی پوشان تهرانی نشان داده بود، در اولین اقدام پس از عقد قرارداد با تراکتور، با حذف عکس های این تیم از صفحه شخصی خود نشان داد در حال حاضر تمام تمرکز خود را بر روی تیم تراکتور گذاشته است.
منصوریان در شروع کار خود به عنوان سرمربی لیست 21 نفره خود را برای جذب بازیکنان به مدیریت باشگاه ارائه داد که با توجه به نرخ های عجیب و نجومی برخی بازیکنان، از پذیرفتن آن ها صرف نظر کرد.

جذب ستاره های کم نام و نشان اما جویای نام
بعد از خصوصی شدن تیم تراکتور، در ابتدای هرفصل از برخی ستاره های بزرگی نام برده می شود که قرار است به این تیم ملحق شوند. بازیکنان بزرگی همچون رضا قوچان نژاد، رامین رضائیان و سایر ملی پوشان که در هر فصل در لیست خرید های تراکتور قرار می گیرند اما این بار سیاست علیرضا منصوریان استفاده از بازیکنان با انگیزه به جای ستاره های نام دار می باشد؛ بازیکنانی که به امید حضور در تیم های اروپایی و ترکیب تیم ملی به این تیم آمده اند. سعید واسعی، هادی محمدی، حمید بوحمدان، خرم الحسینی، فرعباسی، مسلمی پور، قادری، هخامنش، قنبری و اسدی بازیکنانی بودند که بدون سر و صدا به این تیم اضافه شدند و باید دید منصوریان از این نفرات به چه شکلی در کنار ستاره های خوش سابقه تیم بهره خواهد برد.

خط حمله، نگرانی اصلی هوادارن
همواره بزرگترین دغدغه تیم تراکتور در سال های گذشته در خط حمله بوده است؛ جایی که زمانی آقای گل های لیگ برتر فوتبال ایران همچون کریم انصاری فرد، سید مهدی سید صالحی، لوسیانو ادینیهو و ... از خط حمله تراکتور معرفی می شدند اما حال چند فصلی است دیگر هیچ نشانی از خط حمله آتشین تراکتور خبری نیست. در مقطعی حضور زوج استوکس و اروین دوباره ذهن هواداران را به سال های درخشان این پست کشاند اما طولی نکشید که این بازیکنان خیلی زود حسرت آن را به دل هواداران نشاندند. در این فصل نیز عکاشه حمزویی و امین اسدی دو مهاجم پرشور ها خواهند بود که در صورت اضافه شدن یک مهاجم دیگر خیال هوادارن از مهاجم راحت خواهد شد.

ستاره هایی در نقش رهبر تیم
حضور کاپیتان های تیم در کنار بازیکنان با انگیزه قطعا نقطه قوت علی منصوریان در این فصل خواهد بود. حاج صفی، دژاگه و شجاعی که سومین فصل حضورشان را در تبریز سپری خواهند کرد می توان به عنوان شاه کلید این تیم در فصل پیش رو نام برد که حضورشان در کنار سایر ستاره های تیم همچون خانزاده، تیموری، تیکدری و ایمانی نشان از قدرت بالای این تیم در لیگ بیستم خواهد بود و باید دید شاگردان منصوریان آیا طلسم قهرمانی تراکتور در مسابقات لیگ برتر را خواهند شکست یا حسرت قهرمانی یک سال دیگر به دل هوادان خواهد ماند.
گفتنی است اگر مسابقات لیگ برای بار مجدد به تعویق نیافتد، تیم تراکتور از ساعت 16:45 روز جمعه شانزدهم آبان ماه در ورزشگاه یادگار مام تبریز به مصاف نفت مسجد سلیمان خواهد رفت.

گزارش از حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/

پژوهشیار