مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی:

مجتمع تفریحی قوری‌گول برای خانواده شهدا آماده سازی می‌شود

1399/08/12 - 10:35 - کد خبر: 30029
عباس پورحسن

نصر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی، کمک به بازسازی روحی و روانی خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان را از جمله رسالت‌های مهم این نهاد دانست و گفت: در این راستا مجتمع تفریحی تالاب قوری‌گول در بستان‌آباد برای خانواده‌های شهدا آماده سازی می‌شود.

به گزارش نصر، عباس پورحسن روز شنبه در گفت وگویی افزود: لازم است اقدامات فوری و به هنگام برای حفظ شادابی و افزایش روحیه آنها به خصوص همسران شهدا به انجام برسد.
وی با اشاره به در اختیار بنیاد شهید بودن مجتمع تفریحی قوری گول در جوار شهر تبریز، از اقدامات اولیه این مجموعه برای آماده سازی این محل برای بازسازی روحی و روانی خانواده ها و همسران شهدا خبر داد و اظهار داشت: انتظار داریم اعتباراتی در این خصوص از سوی دولت در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی قرار بگیرد تا در فواصل زمانی مختلف خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان ساعاتی را برای تقویت روحیه و بازسازی روانی خود در این مجتمع به استراحت و تفریح بپردازند.
پورحسن یکی از نیازهای ضروری همسران شهدا را دورهمی های دوستانه با همتایان خود پس از عبور از بحران کرونا عنوان و اضافه کرد: در صورتی که با تزریق اعتبارات استانی یا ملی مجتمع تفریحی قوری گول به امکانات جدید تجهیز شود، می توان از آن برای تقویت روحیه و پر کردن اوقات فراغت جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده کرد.
وی تقدیم حدود ۱۰ هزار شهید، ۲۴ هزار جانباز و یکهزار و ۹۰۴ نفر آزاده از آذربایجان شرقی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را کارنامه ای درخشان و قابل اتکا از وفاداری مردم آذربایجان شرقی به آرمان های نظام و انقلاب یاد کرد که باید بر همین اساس امکانات لازم نیز در اختیار خانواده های این جامعه گذاشته شود.
پورحسن  تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را از وظایف اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و یادآور شد: این وظیفه در دوران مدیریتی اخیر با سرعت خوبی در حال انجام است و از جمله مهم‌ترین کارهای انجام شده در این مدت می‌توان به پرداخت معوقات ایثارگران، پرداخت معوقات ماده ۳۸، حل مشکل بیمه تکمیلی درمان ایثارگران و پرداخت بدهی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به دانشگاه‌ها اشاره کرد.
وی با تاکید بر اینکه اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی با نام و یاد شهدا در جامعه جاری و زنده است، افزود: امروز اگر در هر جا و مکانی فرزند شهید یا جانباز، آزاده و ایثارگری به مردم خدمت‌رسانی می‌کند، ادامه همان راه و پایدار نگه‌داشتن اهداف انقلاب است.
پورحسن ادامه داد: حفظ و صیانت از ارزش‌های والایی که از شهدا و ایثارگران به جای مانده است، مسئولیت و رسالت همه آحاد مردم به ویژه مسئولین است و ایجاد امنیت شغلی و معیشتی فرزندان شهدا و ایثارگران جزو مهم‌ترین اصول کاری و اولویت‌های نظام باید باشد.
وی با اشاره به اینکه اکثریت جامعه ایثارگران از مسئولان چیزی جز احترام و تکریم نمی‌خواهند، گفت: به طور قطع ما در این کار موفق نبوده ایم و شرمنده آن ها هستیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اولین هدف این مجموعه را ایجاد رضایت‌مندی در جامعه هدف بیان کرد و گفت: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت جزو وظایف اصلی ماست اما اولویت اول سلامتی روحی و روانی و جسمی جانبازان و خانواده شهداست.
براساس این گزارش، مجتمع تفریحی - اردوگاهی قوری گول در جوار تالاب بین المللی قوری گول در ۱۵ کیلومتری غرب شهر بستان آباد در ۶۰ کیلومتری تبریز واقع شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار