خبر/

«بنیاد فرهنگی فارسی» در پایتخت ارمنستان تأسیس شد

1399/08/12 - 09:44 - کد خبر: 30027
ارمنستان

نصر: سرپرست رایزنی ایران در ایروان گفت: «بنیاد فرهنگی فارسی» در پایتخت ارمنستان تأسیس شد.

به گزارش نصر، مسعود صادقی، سرپرست رایزنی فرهنگی با اعلام خبر تأسیس بنیاد فرهنگی ایرانیان ارمنستان، با بیان این نکته که زبان فارسی همواره نماد مهرپروری و مهرگستری بوده و همین ویژگی در فرهنگ غنی ایرانی جاری است، گفت: در پی تلاش‌های جوانان ایرانی توانا و با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان، بنیاد فرهنگی «فارسی» با هدف گسترش فرهنگ مهرورزی و انسان‌دوستی بنیان‌گذاری شده است. 
وی افزود: این بنیاد تلاش دارد تا با ایجاد رسانه‌های فعال و به‌روز فارسی‌زبان، زمینه ایجاد تشکل‌های فرهنگی مردم‌محور در ایروان را فراهم آورد.
صادقی ادامه داد: این بنیاد همچنین حمایت از تولیدات دانش‌بنیان ایرانی در فضای خارج از کشور و هدایت و حمایت شهروندان ایرانی مقیم ارمنستان در زمینه کسب و کار با ایجاد هسته‌های اقتصادی چابک و کاربردی را در دستور کار خود دارد. 
سرپرست رایزنی ایران در ایروان ابراز امیدواری کرد که در سایه مهر و رحمت خداوند و با تکیه بر توان و استعداد جوانان پر انرژی میهن و پشتیبانی بزرگان، گام‌های محکم و ثمربخشی در راه اعتلای ایران عزیز برداشته شود. 
وی گفت: تأسیس رادیو o2 رادیوی فارسی‌زبان در ایروان، به‌روزرسانی سایت مسجد کبود و صفحه یوتیوب رایزنی فرهنگی، پوشش خبری و تصویری و ویدئویی برنامه‌های فرهنگی رایزنی و مسجد و تولید مستندهای چندزبانه جهت معرفی ایران و فعالیت‌های فرهنگی ایران در ارمنستان، از جمله فعالیت های آتی این بنیاد است.
انتهای پیام/

پژوهشیار