جانشین پلیس راه راهور نیروی انتظامی:

جریمه ۵۱۰ هزار تومانی در انتظار رانندگان متخلف کرونایی است

1399/08/12 - 09:45 - کد خبر: 30024
محدودیت کرونایی

نصر: جانشین پلیس راه راهور نیروی انتظامی گفت: از ساعت ۱۲ فردا- دوشنبه- تا ساعت ۲۴ روز جمعه- ۱۶ آبان ماه- رانندگانی که نسبت به اعمال محدودیت های اعمال شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا، بی توجه باشند ۵۱۰ هزار تومان جریمه می شوند.

به گزارش نصر، سرهنگ ایوب شرافتی با بیان مطلب فوق افزود: اعمال محدودیت ها در ۲۵ مرکز استان اعمال می شود و از خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود و خروج خورهای شخصی با پلاک غیر بومی براساس کد تعریف شده ۲۱۷۷ قانونی برخورد شده و این افراد ۵۱۰ هزار تومان جریمه می شوند.
وی ادامه داد: عمده ترین تصمیم ستاد مبارزه با کرونا محدودیت در ورود و خروج خودروهای شخصی است بر این اساس از خروج پلاک های بومی ممانعت شده و همچنین از ورود پلاک های غیر بومی در  مراکز استان ها نیز محدودیت ایجاد خواهد شد به طوریکه این خودروها حق وارد شدن به مراکز استان ها را ندارند.
سرهنگ شرافتی افزود: البته در برخی موارد استثناء قائل شده ایم در  تردد خودروهای امدادی و درمانی، حمل بار، مسافر و سوخت مانعی وجود ندارد.
جانشین پلیس راه راهور نیروی انتظامی گفت: محدودیت ترددها در تهران و البرز به صورت یکپارچه دیده شده  و ورود و خروج خودرها در انتهای محدوده استحفاظی تهران و کرج ممنوع است. 
سرهنگ شرافتی افزود: کد تخلفاتی جدید به جدول تخلفات راهنمایی و رانندگی از فرودین ماه که طرح فاصله گذاری اجتماعی مطرح شد، اضافه شد براین اساس با کد دستوری ۲۱۷۷ از تردد غیر ضروری خودرها در معابر در شرایطی که از سوی دولت محدودیت تردد دیده شده، افراد متخلف جریمه می شوند.
وی با بیان اینکه از فرودین ماه تا کنون ۱۰ هزار تومان دیگر به این کد تخلفاتی اضافه شده است، گفت: این کد دستوری دائمی است و اجرای ان به پلیس ابلاغ شده و همکاران ما با این کد دستوری افرادی را که اصرار به ادامه مسیر داشته و بی توجه به توصیه های ستاد مقابله با کرونا باشند، قانونی جریمه می کنند.
سرهنگ شرافتی تاکید کرد: در اعمال محدودیت ها معیار پلاک خودروهای شخصی است و اگر در گذشته بیمه نامه خودرو یا سند مالکیت معیار بود در اعمال محدودیت های جدید فقط پلاک خودرو معیار است براین اساس از ساعت ۱۲ ظهر فردا – دوشنبه- تا ساعت ۲۴ روزجمعه- ۲۴ آبان ماه در بیش از ۱۰۰ نقطه از مراکز استان ها همکاران ما برای اعمال محدودیت ها در مبادی رسمی مستقر هستند.
وی در مورد محدودیت های اعمال شده در مبادی غیر رسمی گفت: برای اعمال محدودیت در مبادی غیر رسمی به این ۲۵ مرکز استان اعلام شده، طرحی را با کمک سازمان راهداری برای انسداد  برخی محورها اعمال می کنیم.
وی ادامه داد: پلیس دوست ندارد از قدرت قهریه استفاده کند لازم است تا شهروندان نهایت همکاری را با پلیس داشته باسند. 
شرافتی افزود: در فروردین ماه ۵۷ درصد، اردیبهشت ماه ۱۳ درصد، خرداد ۶ درصد، تیر۱۸ درصد، مرداد ۱۹ درصد، شهریور ۱۶ درصد و مهر ۲۰ درصد و در مجموع ۲۱ درصد کاهش تردد بین استانی داشته ایم که قابل قبول نیست و انتظار می رود تا مردم بیشتر محدودیت های اعمال شده را رعایت کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار