مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی:

شرکت‌های هواپیمایی ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما مسافر سوار کنند

1399/08/12 - 09:20 - کد خبر: 30022
کابین، هواپیما

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای عمل به پروتکل‌های بهداشتی، شرکت‌های هواپیمایی مکلفند از ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما برای سوار کردن مسافران استفاده کنند.

به گزارش نصر، رامین آذری، روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: این اقدام به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی در داخل هواپیما برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در عمل به تصمیمات ستاد کرونا انجام می شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در فرودگاه های استان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: در این راستا کلیه سطوح داخلی، امکانات و تجهیزات مورد استفاده در داخل ترمینال های فرودگاه تبریز و سهند روزانه و در چندین نوبت ضدعفونی می شود.
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: علاوه بر نصب استیکرهای رعایت فاصله اجتماعی در فرودگاه های استان، « ناظران سلامت» مستقر در فرودگاه ها نیز بر چگونگی رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فرودگاه ها نظارت می کنند.
آذری، از مردم خواست برای رعایت پروتکل های بهداشتی از حضور در فرودگاه های استان برای بدرقه و استقبال از مسافران خودداری و مسافران نیز دستورالعمل های بهداشتی را در داخل فرودگاه ها و داخل هواپیما رعایت کنند.
فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.
پیش از شیوع ویروس کرونا، روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار