مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی خبر داد:

زندگی 300 هزار نفر در سکونت‌گاه‌های غیررسمی در 19 محله کلانشهر تبریز

1399/08/11 - 16:26 - کد خبر: 30002
منطقه محروم

نصر: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: 440 هزار نفر یعنی نزدیک به 12 درصد جمعیت استان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده و ناکارآمد زندگی می‌کنند که 300 هزار نفر از این جمعیت در 19 محله از کلان شهر تبریز سکونت دارند.

به گزارش نصر، بدرشکوهی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان، هم در این جلسه با اشاره به سابقه تاریخی و عوامل اجتماعی و اقتصادی شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیر رسمی در کلان‌شهرهای کشور، برخورداری عادلانه ساکنان این مناطق از همه امکانات و خدمات عمرانی، بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی را از اصول اساسی توسعه متوازن و عامل شکل گیری وفاق و انسجام اجتماعی دانست.
وی با بیان اینکه تمرکز بر سامان‌دهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و افزایش سطح زندگی شهروندان ساکن در این محلات، از اولویت های سازمان امور اجتماعی کشور است افزود: مطابق مصوبه ستاد بازآفرینی شهری مقرر است 30 درصد اعتبارات عمرانی این بخش به محلات کم برخوردار در شهرهای دارای سکونت‌گاه‌های غیررسمی تخصیص یابد.
وی همچنین با ارائه آمار سکونتگاه‌های غیررسمی در استان تصریح کرد: حدود 440 هزار نفر یعنی نزدیک به 12 درصد جمعیت استان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده و ناکارآمد زندگی می‌کنند که 300 هزار نفر از این جمعیت در 19 محله از کلان شهر تبریز سکونت دارند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی، تاسیس 4 دفتر تسهیل گری در 6 محله از تبریز را با توجه به دستاوردهایی که دو 2 سال اخیر داشته اند یکی از مداخلات موثر وزارت کشور در حوزه سامان‌دهی سکونتگاه های غیر رسمی معرفی و اظهار امیدواری کرد شهرداری تبریز مطابق تفاهم نامه ای که با سازمان امور اجتماعی کشور و استانداری منعقد کرده است در راه اندازی 15 دفتر تسهیل گری جدید و تحت پوشش قرار دادن کلیه جمعیت ساکن در این محلات تسریع کند.
در این جلسه گزارش عملکرد شهرداری تبریز، مرکز بهداشت استان و اداره کل آموزش و پرورش استان در خصوص خدمات ارائه شده در سکونت گاه های غیررسمی استان ارائه شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار