سرلشکر باقری:

سالیانه ۲۰ هزار افسر وارد دانشگاه‌های نیروهای مسلح می‌شوند

1399/08/11 - 14:55 - کد خبر: 29996
سرلشکر باقری

نصر: رییس ستادکل نیروهای مسلح از ورود سالیانه ۲۰ هزار افسر به دانشگاه‌های نیروهای مسلح خبر داد.

به گزارش نصر، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ستادکل نیروهای مسلح و شورای عالی انقلاب فرهنگی که روز یکشنبه در ستادکل نیروهای مسلح منعقد شد، در جمع خبرنگاران با تبریک سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) و هفته وحدت اظهار کرد: به برکت این ایام امروز با حضور حجت‌الاسلام «عاملی» تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد کل نیروهای مسلح و شورای عالی انقلاب فرهنگی به امضاء رسید.
رییس ستادکل نیروهای مسلح افزود: این تفاهم‌نامه موجب توسعه همکاری‌های آموزشی، علمی و پژوهشی میان این دو مجموعه بزرگ، نیروهای مسلح و دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور خواهد شد.
باقری خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ۱۴ دانشگاه و در مجموع ۳۰ مجموعه دانشگاهی، دانشکده‌ای و پژوهشگاهی دارند که سالیانه حدود ۲۰ هزار افسر جوان ما وارد این دانشگاه‌ها می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه‌های پژوهشگاهی فوق‌العاده ارزشمندی در نیروهای مسلح در حوزه‌های دفاعی، امنیتی و سایر حوزه‌های مرتبط، مشغول فعالیت‌های علمی هستند.
رییس ستادکل نیروهای مسلح عنوان کرد: در حوزه‌های گوناگون چه صنعتی که صنایع دفاعی کشور را شکل داده است و چه حوزه‌های علوم انسانی که مباحث گوناگونی در امنیت و دفاع کشور پشتیبانی می‌کنند، نیروهای مسلح در حال تحقیق و فعالیت هستند.
باقری با بیان اینکه زمینه‌های گوناگون همکاری میان ستادکل نیروهای مسلح و شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد، گفت: ما در زمینه نحوه ارزش‌گذاری مدارک علمی دانشگاه‌های نیروهای مسلح، نحوه جذب و ارتقای هیات علمی و هیات‌های پژوهشی نیروهای مسلح و سایر زمینه‌ها نیازمند این همکاری هستیم که در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است.
وی اضافه کرد: براساس این تفاهم‌نامه، کارگروه مشترکی پیش‌بینی شده که درباره جزییات با یکدیگر بحث خواهند کرد و ان شاءالله همکاری‌های ما که از گذشته وجود داشته است، توسعه چشمگیری خواهد داشت.
انتهای پیام/

پژوهشیار