مدیرعامل مترو تبریز؛

مترو در اعتبارات دلاری به مشکل خورده است/ کارخانه تولید پله برقی دست ما را در حنا گذاشت

1399/08/11 - 11:41 - کد خبر: 29973
مترو تبریز

نصر: مدیرعامل مترو تبریز گفت: در ایران سه کارخانه تولید پله برقی وجود دارد که یکی از آنها هیچ تولیدی ندارد و دیگری که با آن قرار داد داشتیم بعد از افزایش قیمت ارز رفت و دست ما را در حنا گذاشت، آن یکی کارخانه هم قیمت های بالایی دارد.

به گزارش نصر، "مصطفی مولوی" در صحن علنی شورا صبح امروز در دستور جلسه دوم در پاسخ شهردار تبریز به غلامحسین مسعودی ریحان در خصوص روند اجرایی مترو تبریز، توضیح داد: فاز یک مترو تکمیل و سیستم ها افزایش یافته است و از لحاظ امنیت آن مشکلی وجود ندارد و اکثر ایستگاه ها تکمیل شده اند.
وی در رابطه با ایستگاه دهم (شهید بهشتی) افزود: این ایستگاه راه اندازی شده است و توقف رفت و برگشت در آن وجود دارد.
وی ادامه داد: امروز بسیاری از بخش های ایستگاه لاله تکمیل شده است در صورتی که این ایستگاه یک سوله بود.
مولوی در رابطه با پیشرفت کلی مترو گفت: در زمان بنده ایستگاه هفت فاز دو ضلع جنوبی به طور کامل پایان یافته است و از سال ٩٧ تاکنون پیشرفت ١٢ درصدی داشته ایم.
وی ادامه داد: ورودی ضلع شمالی ایستگاه هشت کار شده و مسیر ادامه یافته است.
وی اضافه کرد: ایستگاه شماره ۹ اکنون آماده بهره برداری است.
وی در رابطه با فاز دو قطار شهری گفت: در قمست ابنیه کمی کاستی وجود دارد.
مولوی در رابطه با مشکل تامین پله برقی افزود: پله برقی های مترو به دلیل ممنوعیت واردات و نبود تولید کننده در داخل کشور است، در ایران سه کارخانه تولید پله برقی وجود دارد که یکی از آنها هیچ تولیدی ندارد و دیگری که با آن قرار داد داشتیم بعد از افزایش قیمت ارز رفت و دست ما را در حنا گذاشت، آن یکی کارخانه هم قیمت های بالایی دارد.
مولوی با اشاره به اعتبار مترو اشاره کرد: اعتبار ریالی مترو حل شده اما اعتبار دلاری به دلیل نوسانات ارز به مشکل خورده است.
وی اضافه کرد: درخواست فایننس با دور دوم تحریم‌ها مواجه شد و بانک مرکزی اعتبارات مترو را پرداخت نکرد.
وی خطاب به غلامحسین مسعودی ریحان، گفت: نمی‌گویم سوال نکنید، سوال بکنید اما سوال بجا، من لازم می‌دانم بجای همه مسؤلین و اعضای شورا از تمام کارگرانی که زیر زمین در مترو کار می کنند تشکر کنم.
دبیری خطاب به مدیر عامل مترو گفت: لطفا خط ٣ را بگذارید بماند و جمع بندی کنید.
وی در پاسخ به اوراق گفت: 118 میلیارد تومان واگذاری، تهاتر و... از شهرداری است، سراغ بانک مرکزی با هزار مصیبت می‌رویم و مانده ایم وقتی پول را به بانک می‌گذاریم می‌گویند بانک از سود آن استفاده می‌کند وقتی پول را در بانک واریز نمی‌کنیم می‌گویند چرا پول را در بانک نگذاشتید؟ و بعد به رئیس قوه قضائیه نامه می نویسند که مولوی پولشویی کرده است.
وی اضافه کرد: اینکه آقای مسعودی‌ریحان می‌گویند تراموا یک دهم قیمت مترو تمام میشد غلط است، ما تجربه راه اندازی تراموا را نداشتیم و از یک شرکت خارجی مشاوره گرفتیم که هزینه راه اندازی ۲۴ میلیارد می شد و چون مشخص نبود در ادامه باید چقدر هزینه کنیم هیئت مدیره با تراموا مخالفت کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار