خبر/

جمهوری آذربایجان از ادامه درگیریها در قره باغ خبر داد

1399/08/11 - 11:28 - کد خبر: 29967
مناقشه قره باغ

نصر: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (یکشنبه) در گزارشی از ادامه درگیریهای نظامی در چهار محور منطقه مورد مناقشه «قره باغ» خبر داد .

بنابر این گزارش، دیروز و بامداد امروز درگیریهای نظامی در محورهای " آقدره " ، " آقدام " ، خوجاوند " و " قبادلی " در منطقه قره باغ ادامه داشته و نیروهای ارمنی مواضع ارتش جمهوری آذربایجان و نیز برخی مناطق مسکونی در نزدیکی خط مقدم جبهه را با سلاحهای مختلف از جمله موشک و توپخانه هدف قرار داده است.
در این گزارش آمده است: بر اثر اقدامات پیشگیرانه ارتش جمهوری آذربایجان شمار زیادی از نیروهای ارمنی کشته و مقادیری از تجهیزات نظامی از جمله یک خودرو زرهی، پنج فروند خودروی نظامی و بخشی از توپخانه آنها نابود شده است.
به گزارش وزارت دفاع  جمهوری آذربایجان، نیروهای ارمنستان همچنین از اراضی شهرستانهای " برد " ، " چمبرک " و "گوریس" این کشور مواضع ارتش جمهوری آذربایجان مستقر در شهرستانهای مرزی " گده بیک " و تاووز " را با توپخانه و  خمپاره هدف قرار داده است .
درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ۶ مهر ماه گذشته آغاز شده و به رغم این که با دخالت میانجیگران بین‌المللی سه بار توافق آتش بس میان طرفین حاصل شده، این درگیری‌ها بیش از یک ماه است همچنان با شدت ادامه دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار