مدیرکل برق منطقه ای آذربایجان؛

صنعت ۴۰ درصد برق استان را مصرف می کند/ اتمام طرح تونل انرژی تا سال آینده

1399/08/11 - 11:05 - کد خبر: 29966
افشین روشن میلانی

نصر: مدیر کل برق منطقه ای آذربایجان گفت: کل مصرف برق استان یک هزار و پانصد مگاوات است که ۴۰ درصد آن، مربوط به مصارف صنعتی است.

به گزارش نصر، "افشین روشن میلانی"، در نشست خبری کار گروه "آب و انرژی" به مناسبت هفته پدافند غیر عامل که امروز(یکشنبه) در ساختمان اداره کل برق منطقه ای استان برگزار شده بود، کار گروه انرژی و آب را تلفیقی از برق، گاز، نفت و همچنین توزیع و انتقال آب دانست و گفت: در رابطه با تولید، انتقال و توزیع انرژی ۱۳ شرکت در کار گروه مذکور در استان فعالیت می کنند.
وی افزود: تلاش کار گروه انرژی و آب، تداوم خدمات انرژی و آب در شرایط خاص و بحرانی و برنامه ریزی های قبلی به منظور دستیابی به اهداف مذکور است.
وی به ذخیره سازی آب اشاره کرد و اذعان داشت: تامین آب مورد نیاز مراکز حساس و مهم از طریق ذخیره سازی آن، ارزیابی شبکه های نفتی، به کارگیری خطوط مختلف تولید برق برای تغذیه برق مناطق حساس و مهم از دیگر اهداف کار گروه انرژی و آب می باشد.
میلانی با بیان اینکه شبکه های انتقال انرژی ۴۰ درصد بیشتر از مقدار مصرفی، خطوط کشی می شوند خاطر نشان کرد: باید طوری برنامه ریزی کنیم که اگر یکی از المان ها از شبکه خارج شود مشکلی در تامین انرژی مصرف کنندگان ایجاد نشود.
وی افزود: تلاش می کنیم پایداری و قابلیت شبکه ها را به حداکثر برسانیم تا در صورت بروز کوچکترین مشکلی، شبکه را از دست ندهیم.
مدیر عامل برق منطقه ای آذربایجان یکی از بزرگترین مولفه های پدافند غیر عامل را مردم و مشترکین خواند و تصریح کرد: باید برای بالا بردن تاب آوری مردم در شرایط ویژه و بحرانی، فرهنگ سازی درست صورت بگیرد.
میلانی افزود: برای فرهنگ سازی و آگاهی مشتریانمان، به صورت دیجیتالی و فرستادن اس ام اس به گوشی آنان و یا درج بر روی قبض های مربوطه، اقدام می کنیم.
وی ادامه داد: امیدواریم با افزایش فرهنگ صحیح بین مشترکین و آمادگی بالای این اداره، شبکه ها را پایدارتر کنیم و بتوانیم خدمات ارزنده ای را به مشترکین عزیز ارائه دهیم.

رئیس کار گروه انرژی و آب استان یکی از اقدامات انجام شده توسط کار گروه انرژی و آب را تامین برق مورد نیاز مردم در تابستان خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به آمادگی لازم که از قبل داشتیم و همچنین با کمک مشترکین محترم، توانستیم تابستان امسال را با حداقل تبعات سپری کنیم و از همین الان هم برای دو ماه تابستان سال آینده، تیر و مرداد ماه، برنامه ریزی می کنیم.
وی سه نیروگاه تبریز، سهند و هریس را سه نیروگاه بزرگ در استان خواند و تصریح کرد: جمع تولید این سه نیروگاه از کل برق مصرفی استان بالاتر است.
میلانی ادامه داد:کل مصرف برق استان یک هزار و پانصد مگاوات است که ۴۰ درصد آن، مربوط به مصارف صنعتی می شود.
مدیر عامل برق منطقه ای آذربایجان از اتمام طرح تونل انرژی در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: نزدیک به سه کیلومتر و ۲۰۰ متر آن تمام شده است و تنها ۸۰۰ متر از پروژه باقی مانده است که پیش بینی می شود تا سال آینده به اتمام برسد.
میلانی برداشت های غیرمجاز از شبکه را از جمله تلفات انرژی دانست و خاطرنشان کرد: با بهینه سازی و بازدیدهای مستمر از شبکه ها این تلفات به زیر ۱۰ درصد رسیده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار