مدیر تربیت بدنی استان زنجان؛

مسابقات دارت دانشگاه‌های کشور به صورت مجازی به میزبانی زنجان برگزار می‌شود

1399/08/10 - 14:57 - کد خبر: 29919
دارت

نصر: مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: مسابقات دارت دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های کشور به صورت مجازی (خواهران و برادران) از سوی هیات ورزش‌های دانشگاهی استان با همکاری این واحد دانشگاهی برگزار می شود.

به گزارش نصر، سعید احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار هدف از برگزاری این مسابقات مجازی را حفظ سلامتی و جلوگیری از فقر حرکتی دانشجویان و همچنین کمک به قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا، جلب مشارکت دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه‌ها در اجرای فعالیت های ورزشی، ماندن در خانه و انجام حرکات ورزشی با تقویت روحیه ورزشکاری و توسعه و گسترش فرهنگ ورزش در دانشگاه های استان ذکرکرد.
وی اضافه کرد: افزایش جمعیت دانشجویان، کارکنان و اساتید تحت پوشش ورزش های همگانی، ایجاد زمینه مساعد برای رشد و توسعه ابعاد جسمی، ذهنی و عاطفی از طریق همگانی کردن ورزش در بین آنان، تقویت روحیه شور و نشاط و جلوگیری از سستی در بین دانشجویان، کارکنان و اساتید، کاهش عوارض ناشی از فقر حرکتی در بین دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه ها، تقویت روحیه همکاری و خودباوری در انجام کارهای تیمی و ارتقاء سلامت جامعه رااز دیگر اهداف برگزاری این مسابقات اعلام کرد.
این مسؤول با اشاره به شرایط برگزاری این مسابقات گفت: رعایت حجاب و شئونات اسلامی در اجرای حرکات ورزشی الزامی بوده و در صورت رعایت نکردن، فیلم ارسالی حذف و داوری نمی شود و از طرفی هیچ شخصی به غیر از دانشجو نباید در فیلم دیده شود.
وی اظهار داشت: نحوه فیلمبرداری و ارسال ویدیو به صورت افقی و در قسمت پهلوی بدن قرار گیرد، فیلم های ارسال شده خواهران، توسط کادر داوری خانم قضاوت شده و  اینکه مشخصات  بازیکن و شماره تماس همراه با فیلم ارسالی، الزامی  است.
 مدیرتربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی  و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در ارتباط با قوانین و مقررات دارت  ادامه داد:  بر این اساس  فاصله جایگاه پرتاب تا صفحه دارت ۳۷/۲ متر،  ارتفاع صفحه دارت از زمین ۷۳/۱ متر و در هنگام فیلمبرداری  نیز فاصله (۳۷/۲ متر) صفحه دارت و جایگاه پرتاب بوسیله متر به طور کامل نشان داده و بعد به ادامه مسابقه  پرداخته شود.
وی یادآوری کرد: مجموع امتیاز ۹ تیر پرتاب شده لحاظ خواهد شد که در هنگام فیلمبرداری باید بعد از پرتاب سوم دوربین را به صفحه دارت نزدیک کرده تا امتیازات توسط داوران محاسبه شود.
احمدی افزود: تمامی شرکت کنندگان باید دانشجو، کارمند و یا از اساتید دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان باشند و ارائه تصویر کارت دانشجویی و کارت ملی برای دانشجویان شرکت کننده و تصویر کارت ملی و حکم کارگزینی برای دیگر کارکنان شرکت کننده الزامی است.
وی خاطرنشان کرد: مهلت ثبت نام و ارسال ویدیو تا تاریخ ۱۳ آبان جاری اعلام شده و علاقه‌مندان می‌توانند ویدیوهای خود را طبق دستورالعمل برگزاری مسابقات از طریق واتساپ به شماره ۰۹۹۳۱۰۵۰۴۹۲ ارسال کنند.
احمدی تصریح کرد: در پایان داوری آثار ارسال شده به نفرات برتر جایزه و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار