استاندار اردبیل؛

محدودیت‌های کرونایی در استان اردبیل تشدید شد

1399/08/10 - 12:42 - کد خبر: 29905
اکبر بهنامجو

نصر: استاندار اردبیل با اشاره به افزایش شمار بستری و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان ، از تشدید محدودیت‌ها برای مهار سیر صعودی شیوع این بیماری خبر داد.

به گزارش نصر، بر اساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار کرونایی در استان جان باخته و ۶۵ نفر نیز به خاطر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند.
بنا به این گزارش، اکبر بهنامجو روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: موج سوم کرونا در استان شروع شده و از همه مردم تقاضا داریم، نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و با افرادی که به رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توجهی نمی‌کنند ، برخوردهای لازم انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری نشست‌ها و دورهمی‌ها از جمله الزامات ساده‌ای است که تا حد زیادی از شیوع کرونا جلوگیری می‌کند.
او بیان کرد: از روز چهارشنبه به مدت ۲ هفته برگزاری مراسم در تالارها تعطیل شده و در صورتی که تعداد بستری‌ها کاهش یابد و به زیر ۲۰۰ نفر برسد، بازگشایی سالن‌ها آن هم با ۳۰ درصد ظرفیت امکان‌پذیر خواهد بود.
استاندار اردبیل با تاکید بر پرهیز از برگزاری همنشینی‌های خانوادگی و برگزاری مراسم در منازل ،خواستار حذف این نشست‌ها و مجالس شد و اضافه کرد: پرهیز از مسافرت در تعطیلی‌ها  نیز باید رعایت شود، هر چند در استان چندان مسافری وجود ندارد، ولی نزدیکان و اقوام شهروندان که در سایر استان‌ها ساکن هستند به منطقه  مسافرت می‌کنند که لازم است با توجه به اینکه استان ظرفیت پذیرش مسافر را ندارد، از ورود به استان خودداری کنند.
 وی توجه به رعایت نکات بهداشتی در بانک‌ها ، مطب‌ها و ادارات را ضروری دانست و گفت: با اینکه تعطیلی در ادارات نداریم، ولی خدمات باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پذیرش نوبتی در فواصل معین ارائه شود.
بهنامجو بیان کرد: مدارس استان نیز به غیر از موارد کم برای رفع اشکال تعطیل می‌باشد.
استاندار اردبیل از تعطیل شدن  قهوه‌خانه‌ها و  مقابله با ارائه قلیان در این مراکز خبرداد و گفت: تمام غذاخوری‌ها هم باید بیرون بر شده و در داخل غذاخوری غذا سرو نشود.

بهنامجو ادامه داد: در مجالس ختم  بیش از ۵۰ نفر حضور نداشته و تعداد محدود شرکت‌کنندگان نیز با ماسک و رعایت فاصله حاضر شوند.
وی مراقبت از گروه‌های پرخطر دارای فشار خون، سرطان، دیابت را مورد تاکید قرارداد و تشریح کرد: افراد سالمند تا حد امکان از منزل خارج نشوند و در صورت اضطرار با رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک انجام شود.
استاندار اردبیل از انجام بازرسی ها و گشت‌های بهداشتی در تمام مراکز خدماتی ، صنفی و رستوران‌ها خبر داد و افزود: در صورت بی‌توجهی به نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی این اماکن پلمب می‌شود.
بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی ، هم‌اکنون ۳۸۳ نفر بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۶۲ نفر آنها رد بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.
 هم‌اکنون شهرهای اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز، شهرستان پارس‌آباد در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های خلخال، گرمی، بیله‌سوار، اصلاندوز، نمین، نیر، کوثر و سرعین نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.
انتهای پیام/

پژوهشیار