مدیر بیمه تعاون در آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با نصر خبر داد:

کسب‌وکارها در مقابل تعطیلی ناشی از کرونا بیمه می‌شوند

1399/08/10 - 11:47 - کد خبر: 29898
صابر قدس، مدیر کل بیمه تعاون

نصر: مدیر بیمه تعاون در آذربایجان شرقی از آغاز صدور بیمه‌نامه انحصاری این شرکت با عنوان «واکسن اقتصادی کرونا» در استان خبر داد.

به گزارش نصر؛ صابر قدس با حضور در تحریریه آژانس خبری تحلیلی نصر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بیمه تعاون برای اولین بار و به صورت کاملاً انحصاری، بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا را ارائه کرده است. این بیمه، آسیب‌های شغلی ناشی از بیماری‌های اپیدمی از جمله را تحت پوشش قرار می‌دهد.
‎وی افزود: از اسفندماه 1398، بعد از شیوع ویروس کرونا در جامعه، با بررسی‌های صورت‌گرفته، طراحی محصول جدیدی در بیمه تعاون در دستور کار قرار گرفت تا بتواند خسارت‌های ناشی از توقف و تعطیلی صنوف در دوره کرونا و به‌طور کلی بیماری‌های اپیدمی را جبران کرده و تحت پوشش بیمه قرار دهد که در نهایت این محصول شهریورماه سال جاری از بیمه مرکزی به‌صورت کاملاً انحصاری مجوز فعالیت کسب کرد.

قدس با بیان اینکه بیمه‌نامه مذکور، کلیه کسب‌وکارهایی را که دارای پروانه هستند، تحت پوشش قرار می‌دهد، تصریح کرد: بیمه مذکور، تقریبا تمام صنوف از جمله صنوف غذایی، نانوایی‌ها، آرایشگاه‌ها و... را شامل می‌شود. همه صنوف می‌توانند قبل از اینکه مشمول تعطیلی شوند، بیمه اشاره‌شده را خریداری کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.
‎وی افزود: کسب‌وکارها با خرید این بیمه، تا حداکثر 60 روز از تعطیلی خود در یک سال به دلیل کرونا را غرامت دریافت می‌کنند.
‎قدس افزود: به عنوان مثال یک واحد نانوایی که با پرداخت 210 هزار تومان بیمه شده است، اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا شغل وی را تعطیل اعلام کند، مبلغ 30 میلیون تومان و اگر با پرداخت 600 هزار تومان بیمه شود، تا سقف 90 میلیون تومان به عنوان خسارت در 60 روز دریافت خواهد کرد.
‎وی مبلغ حق بیمه پرداختی برای خرید بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا را از 200 هزار تومان تا سقف 10 میلیون و 800 هزار تومان خواند و تصریح کرد: پوشش بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا حداکثر برای هر واحد صنفی روزانه بین 500 هزار تومان تا 12 میلیون تومان است.
‎ مدیر بیمه تعاون در آذربایجان شرقی گفت: انحصار صدور بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا تا یک سال صرفاً در اختیار بیمه تعاون است.
انتهای پیام/

پژوهشیار