نخستین دوره کلاس داوری رشته سپک‌تاکرا در آذربایجان‌غربی برگزار شد

1399/08/10 - 11:40 - کد خبر: 29895
سپک تاکرا

نصر: دبیر هیات انجمن‌های ورزشی آذربایجان‌غربی گفت: دوره کلاس داوری درجه سه سپک تاکرا برای اولین بار در این استان برگزار شد و ۱۴ نفر از علاقه مندان در آن شرکت کردند.

به گزاش نصر، رامین امید باراندوزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: در این دوره علاقمندانی از شهرستان‌های ارومیه، بوکان، سلماس و ماکو حضور داشتند.
وی اضافه کرد: رشته سپک تاکرا در آذربایجان‌غربی بعد از سال‌ها تعطیلی، فعال شده و با تغییراتی که در هیات انجمن های ورزشی استان انجام گرفته، امین پورزمان به عنوان رییس رشته سپک تاکرای استان منصوب و طی مدت زمان اندک، بازیکنان و مربیانی که به دلایل مشکلات مختلف از این رشته فاصله گرفته بودند، بازگشته و دوباره فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
دبیر هیات انجمن های ورزشی آذربایجان‌غربی با اشاره به حمایت از این رشته ورزشی و اختصاص سالن مناسب برای این رشته اظهار کرد: با برنامه‌ریزی اصولی انجام گرفته، به زودی سپک تاکرای آذربایجان‌غربی در سطح اول کشور قرار خواهد گرفت.
باراندوزی گفت: برنامه استعدادیابی رشته سپک تاکرا نیز در آینده‌ای نزدیک انجام و مسابقات این رشته جذاب به صورت استانی برگزار خواهدشد.
وی افزود: ما نگاه ویژه و حمایتی نسبت به این رشته در شهرستان های مختلف استان داریم و در حال حاضر توانستیم در پنج شهر ارومیه، ماکو، بوکان، سلماس، میاندواب این رشته را فعال کنیم و در سایر شهرها نیز به زودی این اقدام انجام خواهد شد.
سپک تاکرا شبیه والیبال بوده اما برای گذراندن توپ از تور به ‌جای دست از پا استفاده می ‌شود، این بازی از ورزش‌ های بومی جنوب شرق آسیا بوده و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است.
اندازه زمین و ارتفاع تور در این بازی شبیه بدمینتون بوده و هر تیم ۳ بازیکن دارد و هر تیمی که بتواند ۲ ست از ۳ ست بازی را از آن خود کند برنده مسابقه خواهد بود، هر ست ۲۱ امتیاز دارد و در ست سوم تنها کسب ۱۵ امتیاز برای پیروز شدن تیم ها کافی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار