دبیر ستاد کرونای اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی؛

تحصیل غیر حضوری دانش‌آموزان آذربایجان‌غربی تمدید شد

1399/08/10 - 10:00 - کد خبر: 29879
آموزش مجازی، شبکه شاد

نصر: معاون تربیت‌بدنی و سلامت و دبیر ستاد کرونای اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: آموزش دانش‌آموزان در تمامی مدارس استان که از ۱۲ مهرماه غیرحضوری شده، تا ۱۶ آبان ماه جاری تمدید شد.

به گزارش نصر، "رضا میدان‌رو" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: نحوه حضور عوامل اجرایی و معلمان در مدارس نیز با تصمیم شورای مدرسه بوده به طوری که آموزش دانش آموزان تعطیل نشود و به جهت رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، محدودیت حداکثر ۵۰ درصد پرسنل در مدارس رعایت شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت و دبیر ستاد کرونای اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اضافه کرد: این اقدام در راستای درخواست و پیگیری ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا مبنی بر لزوم اعمال محدودیت‌های لازم برای کنترل شیوع کرونا انجام گرفته‌ است.
آذربایجان‌غربی دارای ۶۲۰ هزار دانش‌آموز است که از ابتدای بازگشایی مدارس آموزش آنها اغلب در شبکه شاد به صورت آنلاین، نیمه‌حضوری و حضوری به صورت ۲ روز در هفته و به مدت ۲ ساعت در روز در مدارس انجام شده‌است.
حضور در مدارس استان از ۱۵ شهریور ماه کاملا اختیاری بوده و اجباری در این زمینه برای دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش گزارش نشده‌است.
۶۱۸ هزار دانش‌آموز در آذربایجان‌غربی همزمان با سراسر کشور با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا، سال تحصیلی جدید را از ۱۵ شهریورماه سال جاری در این استان آغاز کردند.
شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی از دهه سوم شهریور امسال افزایش یافته و این روند با بی‌توجهی مردم به رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی همچنان تداوم دارد و سبب شده تعداد بستری‌های روزانه کرونایی سه برابر ماه قبل شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار