مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

آذربایجان‌شرقی کم‌ترین آمار تعدیل نیرو بر اثر کرونا را دارد

1399/08/10 - 09:57 - کد خبر: 29872
حسین فتحی

نصر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که استان کمترین آمار تعدیل نیرو بر اثر کرونا را دارد، گفت:تمام معوقات بیکاری متقاضیان تاکنون پرداخت شده است.

به گزارش نصر، حسین فتحی روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: نرخ بیکاری آذربایجان‌شرقی نسبت به سطح کشور در پایین‌ترین سطح قرار دارد و در حدود ۱۰ درصد می‌باشد.
وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی کمترین آمار تعدیل نیرو در اثر کرونا را دارد، خاطرنشان کرد: البته حمایت‌های دولتی و تعصب خاص کارآفرینان برای حفظ نیروها منجر شده است تا کمترین میزان تعدیل نیرو را داشته باشیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه برخی از مردم مشاغل خود را به‌خاطر حساسیت زمانی از دست دادند که به همین منظور سامانه جامع روابط کار طراحی شد.
فتحی پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا را از جمله سیاست های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار اعلام کرد و افزود: بر این اساس ۱۴ رسته شغلی منتخب که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای بیمه و غیر بیمه ای ، در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی بودند، برای استفاده از تسهیلات مذکور در سامانه کارا ثبت نام کردند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۵۹۵ میلیارد تومان پرونده متقاضیان دریافت تسهیلات کرونا به بانک‌های استان ارسال شده است،گفت: از این میزان ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد:: تا کنون ۱۰ هزار و ۹۷ کارگاه در سطح آذربایجان شرقی موفق به دریافت تسهیلات کرونایی شده اند.
وی  اعتبار اولیه ابلاغی تسهیلات بانکی کرونا برای آذربایجان شرقی را ۲ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: این رقم بعداً به یک هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان کاهش یافت.
آذربایجان شرقی چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی خرد و متوسط دارد و کارشناسان مسایل اقتصادی می گویند شیوع کرونا فعالیت شمار زیادی از آنها را تا حد ۷۰ درصد کاهش داده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار