معاون استاندار آذربایجان شرقی:

مرند در وضعیت بحرانی کرونا قرار دارد

1399/08/09 - 23:58 - کد خبر: 29866
داود گرشاسبی

نصر: معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: شهرستان مرند از نظر کرونایی در وضعیت بحرانی قرار دارد.

به گزارش نصر، معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مرند شامگاه جمعه در جلسه ستاد مدیریت کرونا که با حضور اتحادیه‌ها و جمعی از اصناف برگزار شد، ابراز داشت: شهرستان مرند از نظر کرونایی در وضعیت بحرانی قرار دارد لذا در زمان‌های بحرانی همه باید دست در دست هم دهیم.
داوود گرشاسبی افزود: طبق آخرین آمار هم اکنون تعداد ۸۴ نفر بستری کرونایی در بیمارستان مرند وجود دارد که این آمار خوبی نیست البته این تنها مربوط به آمار بیماران کرونایی است‌.
معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: در شرایط بحرانی نمی‌شود به صورت عادی مدیریت کرد، دولت آموزش، مساجد، دانشگاه‌ها و حتی مراسم در پیش روی ۱۳ آبان را تعطیل کرده که این نشان از حساسیت بالای موضوع است و لازم است شهروندان و اصناف هم روی موضوع حساس باشند.
وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود جهش همه‌گیری کرونا در شهرستان مرند در روزهای آینده شدت بیشتری پیدا کند.
گرشاسبی خطاب به اهالی اصناف و روسای اتحادیه‌ها اظهار داشت: بنده شخصاً با تعطیلی مخالفم و عقیده دارم باید همه چرخه‌های اقتصاد مملکت بچرخد اما حرفمان این است که اصناف و مغازه داران هم باید به فکر خودشان و مردمشان باشند نه اینکه به فکر منفعت چند روزه خود باشند.
وی ادامه داد: شما نخبگان اصناف شهرستان مرند هستید و باید نقش امر به معروف و نهی از منکر را نسبت به مردم ادا کنید و مردم را از بازار آمدن منع کنید.
وی گفت: با توجه به شرایط بحرانی شهرستان مرند اصناف و کسبه خودشان باید پیش قدم شوند تا بازار را تعطیل کنند.
معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به قوانین وضع شده در چند روز اخیر تصریح کرد: قوانین وضع شده نشان از تعطیلی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ دارد و اگر کسی تعطیل نکند به صورت شرعی حق بر گردن مردم دارد و اگر کسی از مغازه آنها به کرونا مبتلا شده و فوت کند خون آن به صورت شرعی بر گردن آن صنف است.
نماینده عالی دولت در شهرستان مرند افزود: مدیون هستید اگر به تعطیلی عمل نکنید، اولویت اول تعطیلی و اولویت دوم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.
وی تاکید کرد: فرصت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مغازه داران، آخرین فرصت به اصناف است.
انتهای پیام/

پژوهشیار