وزارت بهداشت:

از برگزاری مراسم عروسی خودداری کنید

1399/08/09 - 16:32 - کد خبر: 29843
سیما سادات لاری

نصر: سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون هیچ درمان قطعی برای بیماری کووید – ۱۹ تایید نشده است، گفت: از هرگونه برگزاری مراسم عروسی جداً خودداری شود.

به گزارش نصر، دکتر سیماسادات لاری با اشاره به اینکه تاکنون هیچ تحقیقی از بین انبوه تحقیقات جهانی مدعی دستیابی بشر به درمان قطعی بیماری کووید- ۱۹ و نجات از این چالش بزرگ نیست، اظهار کرد: توصیه و تاکید ما همچنان لزوم پایبندی مردم به پروتکل‌های بهداشتی است.
وی همچنین با اشاره به آغاز ماه ربیع‌الاول گفت: اکنون در ایام ماه ربیع‌الاول به‌سر می‌بریم و یکی از نگرانی‌ها در این ایام برگزاری جشن‌های عروسی است.
لاری تاکید کرد: مطمئنا هیچ یک از زوج‌های جوان دوست ندارند آغاز زندگی مشترکشان با بیماری دوستان، اقوام و خانواده توام شود بنابراین با توجه به خطر بسیار زیاد تجمعات در انتقال بیماری کووید – ۱۹ از کلیه زوج‌های سرزمین و خانواده آنان می‌خواهیم که از برگزاری هرگونه مراسم عروسی در این دوران همه‌گیری بیماری جدا خودداری کنند و با افزایش حساسیت درمورد این بیماری و پرهیز از بروز رفتارهای اجتماعی خطرساز به گونه ای عمل شود که شاهد توقف شیوع گسترده این بیماری در کشور باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار