مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تاکید کرد؛

بسیج همه امکانات برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در آذربایجان شرقی

1399/08/08 - 11:23 - کد خبر: 29781
بدر شکوهی

نصر: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی، بر آمادگی دستگاه‌های مسئول و اتخاذ تدابیر لازم با بهره گیری از تجربیات گذشته و بسیج همه امکانات برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان تأکید کرد.

به گزارش نصر، بدر شکوهی در جلسه کمیته استانی پیشگیری از آنفلوانزای حاد پرندگان با اشاره به افزایش قیمت فرآورده‌های دامی به‌ویژه گوشت مرغ و تخم‌مرغ در هفته‌های اخیر، افزود: تامین نیازهای غذایی مردم جزو اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی استان است و باید زمینه مساعد برای افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده دام و طیور فراهم شود.
وی اضافه کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع، لازم است کمیته پیشگیری از آنفلوانزای حاد پرندگان در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل و با هماهنگی با ستاد استانی از هر گونه حادثه‌ای که می‌تواند به بروز خسارت جدی در فرایند تولید دام و طیور شود، جلوگیری کنند.
شکوهی، حساس سازی و همکاری و هم افزایی تمام دستگاه‌های دولتی در جهت صیانت از سرمایه های ملی را ضروری دانست و تشریح کرد: کانون‌های پرخطری که می‌تواند موجب شیوع بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در واحدهای پرورش طیور شود باید شناسایی شده و مداخله به موقع و موثر جهت صیانت از امنیت غذایی استان صورت گیرد.
وی، آگاه سازی دامداران و مرغداران توسط اتحادیه‌ها و عموم مردم نسبت به عوامل شیوع بیماری حاد پرندگان را از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه دانست و اعمال ضوابط قرنطینه و کنترل تردد خودروهای حمل طیور با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری را خواستار شد.
امیرحسین بهداد، مدیرکل دامپزشکی استان هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت تولیدات طیور و تخم مرغ در استان ارائه کرد و بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از عواملی که می‌تواند بر روند تولید و تامین مواد غذایی شهروندان استان لطمه بزند تاکید کرد.
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، جلسه کمیته استانی پیشگیری از آنفلوانزای حاد پرندگان به منظور بررسی عوامل شیوع این بیماری و راهکارهای پیشگیری از آن در جهت تأمین سلامت غذایی مردم در محل معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.
انتهای پیام /

پژوهشیار