استاندار زنجان؛

بزرگترین شرکت ذوب فلزات بخش خصوصی کشور دی ماه امسال در زنجان افتتاح می‌شود

1399/08/07 - 21:36 - کد خبر: 29752
فتح الله حقیقی

نصر: استاندار زنجان گفت: بزرگترین شرکت ذوب فلزات بخش خصوصی کشور با حجم سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد تومان در مرحله آزمایشی فعالیت دارد که دی ماه امسال به طور رسمی در زنجان افتتاح می شود.

به گزارش نصر، فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در جلسه شورای مهارت استان اظهار داشت: همه اقدامات سازمان فنی و حرفه ای کشور در سال های اخیر در کشور ماندگار است بویژه اقدام بسیار برجسته که در زنجان هم شاهد آن بودیم بطوریکه در اوایل شیوع کرونا در استان محل تولید ماسک نداشتیم ولی الان حدود ۱۰ مرکز تولید ماسک داریم و اولین پیشگام آن فنی و حرفه این بود که با این اقدام آرامش را در جامعه تسری داد.
وی افزود: با توجه به اهمیت گفتمان عملی ارزش مهارت در جامعه با آغاز آن در همه استان ها اتفاق های خوبی رخ داده و رشته های بین رشته ای ارزش و جایگاه یافته که پیش درآمد آن مهارت است.
استاندار زنجان با تاکید بر شهود ارزش مهارت در دنیا، خاطرنشان کرد: رقابت اقتصادی مبتنی بر دوازده رکن است که یکی از آنها پژوهش و ۱۱ رکن آن مهارت است که با توجه به رتبه نخست استان در حوزه پژوهش در منطقه، اگر دوره ای را صرف مهارت هم می کردیم وضعیت بسیار عالی را شاهد بودیم.
وی با اشاره به شناسایی مهارت های مورد نیاز در روستاهای استان در پی تهیه منظومه های روستایی، تاکید کرد: در ارتباط با تشکیل کمیته برای تعریف سند فنی و حرفه ای، منظومه روستایی ما تهیه و به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار ارایه شده که طبق این کتاب ها مهارت های نیازمند ترویج در روستاها مشخص است.
این مسوول با اشاره به شرکت ایران ترانسفو که از واحدهای تولیدی مهم کشور است، تصریح کرد: این شرکت با رفع مشکلاتی که در حوزه نقدینگی داشت از سال قبل تا امسال ۸۲۰ نفر نیرو جذب کرده و امسال بخش بزرگی از هدفگذاری ۳۰ میلیون دلاری تولید را دست یافته است.
وی یادآور شد: بزرگترین شرکت ذوب بخش خصوصی کشور را که عزم همه مسوولان را داشت در حال حاضر تکمیل کردیم و در مرحله آزمایشگاهی فعالیت دارد و دی ماه افتتاح می شود که به تنهایی ۶ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار