معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:

اصناف متخلف مرند در محدودیت‌های کرونایی پلمب می‌شوند

1399/08/07 - 15:29 - کد خبر: 29738
داود گرشاسبی

نصر: معاون استاندار آذربایجان‌شرقی از برخورد با اصناف متخلف در محدودیت‌های کرونایی خبر داد و گفت: اصناف متخلف مرند در محدودیت‌های کرونایی پلمب می‌شوند.

به گزارش نصر، داود گرشاسبی ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت کرونا با بیان اینکه مرند جزو ۴۳ شهر بحرانی کشور است، گفت: آمار فوتی‌ها در مرند بیش از ۵ درصد بوده و وضعیت سیاه و بحرانی است.
وی با تقدیر از نظام سلامت گفت: برخی گروه‌ها در نظام سلامت خود را درگیر کرونا نکردند اما بسیاری از آنها مثل دوران جنگ ایثارگرانه رفتار کردند.
به گفته فرماندار ویژه مرند نباید با عدم رعایت دستورالعمل‌ها و رفتارهای غلط نظام سلامت را به دردسر بیندازیم.
گرشاسبی با رد شایعه سیاسی بودن شیوع ویروس کرونا ابراز داشت: کرونا یک واقعیت است و ماهیانه ۱۰ هزار نفر به دلیل این ویروس جان خود را از دست می‌دهند.
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین هشدار داد باید منتظر فاجعه در شهرستان مرند باشیم اگر مردم و جامعه در برابر شیوع کرونا بی تفاوت باشند که تبعات آن را هم مردم خودشان خواهند داد.
وی با اشاره به اینکه مردم محور مقابله با کرونا هستند گفت: حلقه مفقوده ما این است که نتوانسته مردم را پیرامون شیوع خطرناک کرونا اقناع کنیم.
گرشاسبی با اشاره به وضعیت بحرانی مرند تصریح کرد: اگر مدعی فرهنگ و تمدن مرند هستیم این رفتار باید خود را در کاهش آمار کرونا هم نشان دهد.
وی افزود: ۱۳ درصد جمعیت مرند سالمند هستند و این یعنی بیش از ۳۰ هزار نفر در خطر ابتلاء به کرونا و مرگ هستند.
وی با انتقاد از عدم حضور رئیس اتاق اصناف شهرستان در این جلسه ابراز داشت: جای تأسف است که متولی موضوع جلسه در این نشست حضور ندارد بازاریان باید در این وضعیت بحرانی کرونا، مرگ یا درآمد را انتخاب کنند.
معاون استاندار آذربایجان شرقی از مردم خواست خودشان وارد کار شوند فاصله اجتماعی را رعایت کرده ماسک بزنند و از تجمع پرهیز کنند.
فرماندار ویژه مرند تاکید کرد: تمامی دستگاه‌ها در شهرستان باید پای کار باشند و به مسئولیت خود عمل کنند زمانی در تهیه ماسک مشکل داشتیم اما امروز مشکلی در این زمینه نداریم.
فرماندار ویژه مرند با اشاره به فعالیت ۲۷۰۰۰ بازاری در این شهرستان گفت: اگر تمامی کارمندان دولت را هم بسیج کنیم نمی‌توانیم برای تمامی اصناف مأمور بگذاریم باید دست به دست هم دهیم تا با کرونا مقابله کنیم.
معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به محدودیت‌های کرونایی در شهر مرند ابراز داشت: گروه‌های دو، سه و چهار اصناف باید در شهرستان مرند تعطیل شوند وضعیت بحرانی است در غیر این صورت اصناف متخلف پلمپ شده و با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان مرند هم در این جلسه اظهار داشت: مدارس شهرستان هم اکنون به صورت غیرحضوری فعالیت کرده و برخی معلمان شبانه روزی تلاش می‌کنند.
اباذر کاظمی افزود: برخی خانواده‌ها دسترسی به گوشی همراه و اینترنت ندارند و این روند آموزش را با مشکل روبرو کرده است.
کاظمی تاکید کرد: تولیدات محتوایی الکترونیکی مرند در سطح استان و کشور بی‌نظیر است و در آینده نزدیک از آن رونمایی خواهیم کرد.
شهرداری مرند نیز اظهار داشت: رانندگان تاکسی را الزام کردیم تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
وی افزود: باغ رضوان مرند چند هفته است که تعطیل شده اما برخی خانواده‌ها اقدام به برگزاری مراسم ترحیم کرده و حتی با عوامل ما در باغ رضوان درگیر می‌شوند.
حسین کاوه از نیروی انتظامی درخواست کرد حداقل روزهای پنج‌شنبه در باغ رضوان مستقر شوند.
شهردار مرند همچنین گفت: ۲۰۰ قبر بتنی خریداری شده تا برای موارد ضروری آماده شود جدا از آن حدود ۳۰۰ قبر دیگر نیز آماده شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار