مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛

استفاده ۸۸ درصدی دانش آموزان استان از برنامه شاد/ فرهنگ سازی درست در بین مردم، لازمه به حداقل رساندن تهدیدات داخلی و خارجی

1399/08/07 - 11:09 - کد خبر: 29712
برنامه شاد

نصر: مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: لازمه به حداقل رساندن تهدیدات داخلی و خارجی، فرهنگ سازی درست در بین مردم است

به گزارش نصر، "مجید پاشایی"، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در نشست خبری "کار گروه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی" به مناسبت هفته پدافند غیر عامل که امروز (چهارشنبه) در ساختمان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزار شده بود با تبریک هفته پدافند غیر عامل گفت: مسئولیت آموزش و پرورش در رابطه با پدافند غیر عامل، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی است.
وی با اشاره به اینکه لازمه به حداقل رساندن تهدیدات داخلی و خارجی، فرهنگ سازی درست در بین مردم است، خاطرنشان کرد: برای اینکه برنامه ی جدیدی بتواند جایگاه خود را در جامعه پیدا کند، لازمه آن فرهنگ سازی است.
پاشایی افزود: بهتر است اتفاقات رخ داده را بیان کنیم و زمینه سازی پدافند غیر عامل، از طریق آموزش و پرورش و سایر نهاد ها است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان به اهمیت اجتماعی کردن موضوعات و برنامه ها اشاره کرد و اذعان داشت: هر اندازه بتوانیم گستره و عمومیت موضوعی را در جامعه زیاد کنیم، میزان موفقیت در آن موضوع بیشتر می شود.
پاشایی مسئله دیگر را حساس نمودن مسئولان، خانواده ها و آحاد مردم دانست و خاطرنشان کرد: حساس نمودن یک حرکت برای جامعه خیلی مهم است و هرچقدر  حساسیت موضوعی را در جامعه و بین آحاد مردم بیشتر کنیم، احتمال موفقیت در آن حرکت بیشتر می شود.
رئیس کار گروه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی پدافند غیر عامل استان مسئولیت پذیری را از جنبه های دیگر پدافند غیر عامل بیان کرد و اذعان داشت: باید در برابر مسئولیت خود پاسخگو باشیم و بتوانیم در برابر وقوع بحران، ضریب تخریب را پایین بیاوریم.
وی با بیان اینکه هیچ کار حساسی را بدون برنامه ریزی نمی توان انجام داد، خاطرنشان کرد: امکان ندارد کار حساس را بدون برنامه انجام داد و نتیجه گرفت، کارهایی که با آینده و سرنوشت جامعه و آحاد مردم سروکار دارند، باید با برنامه ریزی درست انجام شوند.
وی با بیان اینکه آموزش پدافند غیر عامل به گروه های هدف بر عهده آموزش و پرورش است، تصریح کرد: اهمیت آموزش در کل دنیا در ارجحیت اول قرار دارد و گروه هدف آموزش این سازمان، دانش آموزان، معلمان و مدیران مدارس هستند.
پاشایی به برنامه های سازمان آموزش و پرورش در رابطه با پدافند غیر عامل اشاره کرد و اذعان داشت: مستحکم سازی ساختمان ها و سایر نهادهای آموزش و پرورش، پدافند غیر عامل در ساختار فضای مجازی مرتبط با آموزش و پرورش، ایجاد هماهنگی دفاعی غیر عامل در برابر تهدیدات براساس ماموریت های قرار گاه های پدافند غیر عامل و... از جمله این برنامه ها هستند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بهداشت و سلامت دانش آموزان را برای نظام تربیت بسیار مهم دانست و افزود: از ۱۵ آبان امسال که مدارس بازگشایی شدند، اما بر اساس تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا، مدارس مجازی شدند و در حال حاضر تمام روش های آموزشی غیرحضوری هستند.
پاشایی با اشاره به اینکه ۸۸ درصد از دانش آموزان استان از برنامه شاد استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: ۱۲ درصد باقی مانده از بسته های آموزشی، حضور معلمان برای رفع اشکال دانش آموزان و یاری گران بهره مند می شوند.
وی تعداد کل دانش آموزان و نوآموزان استان را ۷۲۶ هزار نفر خواند و تصریح کرد: هشت هزار و ۶۷۱ مدارس دولتی و غیردولتی در کل استان وجود دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار