مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان؛

۱۳۷ میلیون و ۸۸۰ هزار تردد خودرو در جاده‌های آذربایجان‌شرقی ثبت شد

1399/08/07 - 11:21 - کد خبر: 29711
جاده، تردد جاده ای

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۳۷میلیون و ۸۸۰ هزار تردد خودرو در جاده‌های مختلف استان ثبت شد.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به اطلاعات به دست آمده از ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین مستقر  در جاده های مختلف استان، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸درصد کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: از کل تردد ثبت شده خودرویی در جاده های آذربایجان شرقی، ۱۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک است و مسیر رفت و برگشت تبریز- ایلخچی با بیش از ۲۲ میلیون و ۵۱۱ هزار پرترددترین جاده استان در سال جاری است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: مسیرهای تبریز- صوفیان با بیش از ۱۱میلیون و ۱۴۸هزار، ایلخچی- آذرشهر با بیش از ۷ میلیون و ۵۸۳ هزار و بناب – مراغه با بیش از ۳ میلیون و ۳۷ هزار تردد از دیگر  جاده های پر رفت و آمد استان به شمار می روند.
علیزاده، ادامه داد: در زمان کنونی مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده ای استان با ۲۴ دوربین نظارت تصویری، ۵۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور که ۴۰ سامانه دیگر نیز در شرف راه اندازی است، ضمن اینکه ۷ دستگاه تابلوی پیام متغیر و ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین در سطح جاده های مختلف رصد وضعیت تردد استان را انجام می دهد.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار