خبر/

اوحدی: ۷۵ درصد ماموریت‌های بنیاد شهید فرهنگی است

1399/08/06 - 15:11 - کد خبر: 29665
بازدید

نصر: معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: براساس اساسنامه این بنیاد ۷۵ درصد ماموریت‌های آن را مسایل و کارهای فرهنگی تشکیل می‌دهد که متاسفانه تاکنون به این مورد بی‌توجهی شده است.

به گزارش نصر، سعید اوحدی، روز سه شنبه در دیدار با پدر و مادر شهید «علیرضا غریبانی مقدم نژاد» افزود: در حوزه های فرهنگی، بنیاد شهید دو رسالت اساسی دارد که مهمترین آن مربوط به فعالیت های فرهنگی برای جامعه ایثارگران، اعم از خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان است و باید معنویت این قشر در دوران دفاع مقدس همچنان بین خانواده های آن ها باقی مانده و تقویت شود.
وی اظهار داشت: ماموریت دیگر فرهنگی بنیاد شهید، ترویج و بسط فرهنگی ایثار و شهادت در سطح جامعه است که این رسالت همگانی باید به بهترین شکل ممکن عملیاتی شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید توجه داشت غفلت از اقدامات فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت به پایه ها و بنیان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی لطمه وارد می کند.
اوحدی، ادامه داد: در این راستا از چندی قبل شورای راهبری فرهنگی اجتماعی در بنیاد شهید و امور ایثارگران با شرکت جمعی از فرهیختگان و صاحب نظران این حوزه، تشکیل و جلسات منظم آن به طور مستمر برگزار می شود.
وی توجه به خانواده های معظم شهدا و دیدار با پدر و مادران شهید را جزو برنامه های محوری در مباحث فرهنگی بیان کرد و گفت: زیارت پدر و مادران شهدا افتخار بزرگی است که نصیب ما می شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما در دیدار با پدران و مادران شهدا، حامل سلام رهبر معظم انقلاب و از این ماموریت خود بسیار خرسند هستیم.
اوحدی، با بیان اینکه شهدا نزد خدا روزی می خورند، افزود: آن ها جان و مال شیرین خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و طی ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی، روح و روان شهدا حلال مشکلات کشور بوده است، اما ما همچنان در مشکلات زندگی گرفتاریم.
وی با اشاره به اینکه ما اعتبار انقلاب اسلامی را مدیون شهدا می دانیم، اظهار داشت: اینکه امروز رفع مشکلات فرزندان شهدا و خانواده های جانبازان و ایثارگران به مسایل بودجه ای و اعتباری ارتباط داده می شود، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
شهید «علیرضا غریبانی مقدم نژاد»، پس از عملیات والفجر یک در خرداد سال ۱۳۶۵ و به دنبال بمباران پادگان شهید باکری دزفول به شهادت رسید و تنها فرزند پسر خانواده بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار